خالد مشعل: باید برای آزادسازی قدس و الاقصی باید وارد میدان شویم

خالد مشعل: باید برای آزادسازی قدس و الاقصی باید وارد میدان شویم
شنبه 7 خرداد 1401 - 18:56

رئیس حماس در خارج از فلسطین با تأکید بر لزوم آزادسازی قدس و مسجدالاقصی، گفت که دشمن صهیونیستی در حال مبارزه با پرچم فلسطین است.

العالم - فلسطین اشغالی
«خالد مشعل» رئیس حماس در خارج از فلسطین تأکید کرد که رژیم موقت صهیونیستی در تلاش است که جنگ علیه مسجدالاقصی را به سود خود به پایان برساند.

مشعل با اشاره به سوء استفاده صهیونیستها از مشغول بودن منطقه، حمایت آمریکا و عادی‌سازی روابط برخی کشورها، گفت که دشمن صهیونیستی در پی تسلط بر مسجدالاقصی است.

وی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی در حال مبارزه با پرچم فلسطین است، خاطر نشان کرد، صهیونیستها در تلاش هستند پرچم خود را حاکم کنند تا بگویند که مسجدالاقصی تحت حاکمیت سیاسی و مذهبی آنان است.

خبرگزاری شهاب به نقل از مشعل گزارش داد، موضع حماس روشن است و «قدس، و الاقصی متعلق به ماست و به هیچ کس اجازه نخواهیم داد که در این مسئله، شریک ما باشند. باید کار بزرگی کنیم تا اسرائیل و حامیانش درک کنند که ضربه به الاقصی باعث خواهد شد که آسمان به زمین بیاید».

وی ضمن درخواست از کشورهای عربی و اسلامی برای حضور در خیابانها و همبستگی با قدس اشغالی، از دولتها نیز خواستد که مواضع رسمی در قبال رخدادهای الاقصی و قدس اتخاذ کنند.

این مقام حماس با تأکید بر اینکه باید هر گونه رابطه با رژیم صهیونیستی قطع شود، گفت که صهیونیستها قصد دارند مسجدالاقصی را از نظر زمانی و مکانی تقسیم کنند.

مشعل در پایان تأکید کرد که باید برای آزادسازی قدس و الاقصی وارد میدان شویم.

به گزارش فارس، هشدار به رژیم صهیونیستی درباره عدم برگزاری «راهپیمایی پرچم» کارگر نیفتاده و این رژیم گفته که راهپیمایی مذکور را در تاریخ اعلام شده یعنی فردا (یکشنبه) برگزار می‌کند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» برای تمام فلسطینی‌ها در قدس، کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ اعلام بسیج عمومی کرد. حماس از فلسطینی‌ها خواست در راستای دفاع از قدس، مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی، خود را به مسجدالاقصی برسانند.

«راهپیمایی پرچم» یا «رقص پرچم» در تقویم عبری برابر است با سالروز اشغال قدس شرقی به دست رژیم صهیونیستی. این رژیم در هفتم ژوئیه ۱۹۶۷ قدس شرقی را اشغال کرد و آن روز را «روز اورشلیم» (روز قدس) نامیده اما بر اساس تقویم عبری، این روز امسال برابر با فردا (یکشنبه/ ۲۹ می) است.

پربیننده ترین خبرها