‌ارسال ‌ده‌ها «بالگرد شینوک-47» ساخت آمریکا به مصر

‌ارسال ‌ده‌ها «بالگرد شینوک-47» ساخت آمریکا به مصر
دوشنبه 9 خرداد 1401 - 20:50

پنتاگون قصد دارد در راستای تقویت مصر، متحد راهبردی آمریکا، شماری بالگرد «شینوک» تحویل ارتش مصر دهد.

العالم - امریکا - مصر

منابع رسانه‌ای روز دوشنبه گزارش کردند که وزارت خارجه آمریکا با فروش شماری بالگرد «شینوک-۴۷» به مصر موافقت کرده است.

به گزارش منابع خبری، وزارت خارجه آمریکا طی روزهای گذشته فروش بالگردهای شینوک ۴۷ و تجهیزات مربوطه را به ارزش ۲.۶ میلیارد دلار به دولت مصر تایید کرد. آژانس همکاری امنیتی دفاعیآامریکا مجوز مورد نیاز را ارائه و کنگره را از این فروش مطلع کرده است.

شرکت بوئینگ، سازنده این نوع بالگرد قرار است ۲۳ فروند بالگر شینوک-۴۷ برای ارتش مصر تولید کند.

وبگاه آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا وابسته به پنتاگون (وزارت دفاع یالات متحده) در این زمینه نوشت، این فروش با کمک به بهبود امنیت متحد اصلی غیر ناتو که همچنان یک شریک راهبردی مهم در خاورمیانه است، حمایت خواهد کرد. فروش بالگرد توانایی حمل و نقل سنگین مصر را بهبود می‌بخشد. مصر از این قابلیت تقویت شده برای تقویت دفاع از سرزمین خود و جلوگیری از تهدیدات منطقه‌ای استفاده خواهد کرد.

شینوک-۴۷، بالگرد ترابری نیمه سنگین دوموتوره آمریکایی است.کاربرد اصلی این بالگرد برای جابجایی نیرو، ادوات توپخانه‌ای، سوخت، آب، موانع و سنگر و سایر تدارکات و تجهیزات مورد نیاز در میدان نبرد است.کاربردهای ثانویه این بالگرد هم شامل آمبولانس، امداد در حوادث طبیعی، جستجو و نجات، انتقال هواپیماها، آتش‌نشانی و رهاسازی چتربازان ‌است.

دولت آمریکا به کنگره این کشور همچنین اطلاع داده که فروش موشک‌های ضد تانک و سایر تجهیزات به ارزش ۶۹۱ میلیون دلار به مصر را تایید کرده است. این فروش شامل ۵۰۷۰ تیر موشک ضد تانک «تاو»، ابزار، تجهیزات و خدمات آموزشی خواهد بود .این تسلیحات به مصر کمک می‌کند تا ذخایر تسلیحات موجود خود را پر کند و برای عملیات‌های ضد تروریستی و امنیتی مرزی استفاده شود.

مصر کشوری با بیش از ۱۰۰ میلیون جمعیت در خاورمیانه و شمال آفریقا، متحد راهبری ایالات متحده در منطقه است. این کشور سالانه حدود ۱.۳ میلیارد دلار کمک نظامی از ایالات متحده دریافت می‌کند که دومین مبلغ بالاتر پس از رژیم موقت صهیونیستی است .با این حال، روابط بین دو متحد به دلیل انتقاد دولت بایدن از مسائل حقوق بشر در این کشور تحت تنش قرار گرفته است.

سال گذشته، دولت جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ۱۳۰ میلیون دلار کمک نظامی به مصر را به دلیل مسائل حقوق بشری متوقف کرد. این تصمیم توسط برخی از قانونگذاران آمریکایی مورد انتقاد قرار گرفت

در سال‌های اخیر، مصر نیز تامین‌کنندگان تسلیحات خود را متنوع کرده و با فرانسه و روسیه قراردادهایی منعقد کرده است. بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، مسکو بزرگ‌ترین تامین‌کننده تسلیحات به این کشور بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها