رهبر انصارالله: هدف علنی صهیونیست‌ها، تخریب مسجدالاقصی است/ عربستان و امارات، پرچمدار نفاق هستند/ هر گونه آتش‌بس در یمن موقتی است

رهبر انصارالله: هدف علنی صهیونیست‌ها، تخریب مسجدالاقصی است/ عربستان و امارات، پرچمدار نفاق هستند/ هر گونه آتش‌بس در یمن موقتی است
دوشنبه 9 خرداد 1401 - 23:03

رهبر جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که حمله و یورش صهیونیستها به مسجدالاقصی، اقدامات مقدماتی است تا به اهداف علنی خود برای تخریب مسجدالاقصی دست پیدا کنند.

العالم _ یمن

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن که میزبان قبایل «ذمار» بود، از نقش این قبایل در این مرحله از تاریخ این کشور قدردانی کرد.

وی گفت: باید امنیت در همه شهرهای استان ذمار حکمفرما شود و «امیدواریم که ساکنان استان، نقش مهم و برجسته‌ای در سطح میهن داشته باشند».

وی درباره مراسم موسوم به «راهپیمایی پرچم» صهیونیست در قدس اشغالی هم گفت: «حملات صهیونیست یهودی به مسجدالاقصی تحریک‌آمیز بود و با آن، پیامی به همه مسلمانان دادند. خطر صهیونیست یهودی، تهدیدی برای همه مسلمانان است و مقدسات امت اسلامی را هدف قرار می‌دهد».

رهبر انصارالله ادامه داد: «حمله و یورش، اقدامات مقدماتی است تا به اهداف علنی خود برای تخریب مسجدالاقصی دست پیدا کنند. با جدیت اعلام کردیم که ما بخشی از معادله‌ای هستیم که سید حسن نصرالله آن را اعلام کرد».

وی خاطر نشان کرد: «اگر امت [اسلامی] در حق فلسطین و الاقصی کوتاهی کنند، به معنای قادر ساختن دشمن برای آغاز توطئه‌هایش است. لابی یهود نیز طرحهایی دارد که امت اسلامی را هدف قرار می‌دهد».

عربستان و امارات، پرچمدار نفاق هستند

الحوثی در بخش دیگر اظهارات خود به عادی سازی روابط برخی از کشورها با رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: «عربستان و امارات امروز پرچمدار نفاق هستند. تجاوز به یمن نیز در راستای توانمند ساختن دشمن اسرائیلی از میان برداشتن همه موانع و مشکلات پیش روی آن است».

وی با تأکید بر اینکه سیطره کامل و مستقیم بر منابع و امکانات مسلمانان، هدف آمریکا و اسرائیل است، تصریح کرد: «از جنایتکاران صهیونیست در ریاض و امارات به نام دین، میزبانی می‌شود. در زمانی که سازشکاران با یهودیان [صهیونیست] همپیمان می‌شوند، با مجاهدان فلسطینی دشمنی می‌کنند».

رهبر انصارالله با اشاره به اینکه دشمن اسرائیلی جرأت ندارد مستقیما به یمن حمله کند و عاجزتر از آن است و این مسئله را ماجراجویی خطرناکی می‌داند، خاطر نشان کرد، اگر اختلاف زبانی نبود، رسانه‌های سعودی-اماراتی هیچ تفاوتی با رسانه‌های اسرائیلی نداشتند.

الحوثی در ادامه به پایگاههای آمریکا و انگلیس در حضرموت، المهره و عدن یمن اشاره کرد و گفت: «آمریکا و اسرائیل نمی‌خواهند متحمل خسارات مادی و تلفات انسانی شوند، بلکه منافقان احمق را [به جنگ] سوق می‌دهند. منافقان مانند نگهبانان پایگاهای آمریکا کار می‌کنند».

هر گونه آتش‌بس در یمن موقتی است

وی با بیان اینکه ملت یمن به بردگی برای دشمنان تن نمی‌دهد، ادامه داد: «کشتارهای جمعی که دشمنان علیه ملت [یمن] انجام دادند، واقعیت و تجاوزگری آنان را نشان داد. دشمنان در همه سطوح، کشور را هدف قرار می‌دهند و برای تنش در مرحله بعد، مقدمات نظامی را فراهم می‌کنند».

رهبر انصارالله هر گونه آتش‌بس را در این کشور، موقتی دانست و گفت: «دشمن در حال فراهم کردن مقدمات نظامی و توطئه‌های اقتصادی و سیاسی است. ما هم باید به صورت حدی، در همه زمینه‌ها این توطئه‌ها را خنثی کنیم».

الحوثی در پایان گریزی به بحران غذا در جهان زد و عنوان کرد: «به خاطر توطئه‌های آمریکایی، اسرائیلی و غربی، جهان با بحرانهای غذایی روبروست. دشمنان در حال مقدمه‌چینی هستند تا صادرات محصولات برخی از کشورها به کشورهای اسلامی را متوقف کنند تا بحران غذایی به وجود آورند».

فارس

پربیننده ترین خبرها