رهگیری پهپاد مصری از سوی جنگنده‌های صهیونیستی

رهگیری پهپاد مصری از سوی جنگنده‌های صهیونیستی
چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 21:27

منابع رسانه‌ای از رهگیری یک پهپاد نیروی هوایی مصر از سوی جنگنده‌های رژیم موقت صهیونیستی بر فراز صحرای «نقب» در فلسطین اشغالی خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع خبری رژیم موقت صهیونیستی عصر چهارشنبه به وقت تهران از شناسایی و رهگیری یک فروند پهپاد نیروی هوایی مصر بر فراز صحرای «نقب» در فسلطین اشغالی از سوی جنگنده‌های رژیم اسرائیل خبر دادند.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» نیروی هوایی رژیم اسرائیل مدعی شده که این پهپاد به علت مشکلات فنی در هدایت، روز دوشنبه از مصر وارد حریم هوایی اسرائیل شد.

نیروی هوایی رژیم موقت صهیونیستی اعلام کرده که این پهپاد مصری غیرمسلح بوده و به دنبال شناسایی، جنگنده‌های اسرائیلی به سرعت وارد عمل شده و آن را رهگیری کردند. وزارت جنگ رژیم موقت صهیونیستی به دلایل حساسیت این موضوع، از انتشار این خبر به مدت دو روز جلوگیری کرده است.

برخی منایع خبری از سرنگون شدن این پهپاد توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند. منابع صهیونیستی به نوع این پهپاد هیچ اشاره‌ای نکرده‌اند. نیروی هوایی مصر نیز تاکنون نسبت به این حادثه هیچ واکنش نشان نداده است.

رسانه‌های مصری چندی قبل از ساخت پهپاد «نوت» خبر دادند. این پهپاد در چارچوب راهبرد نیروهای مسلح مصر برای بومی سازی صنایع هوایی و با همکاری دانشکده مهندسی نظامی و کارخانه هواپیماسازی ساخته شده است. به گفته رسانه‌های مصری، این پهپاد با ماهواره هدایت می‌شود.

برخی منابع آگاه مصری اخیرا گزارش دادند که یک هیات امنیتی رژیم اسرائیل برای دیدار با مسئولان مهم دستگاه اطلاعاتی و مسئولان نهاد نظامی مصر، وارد قاهره شد.

وبگاه «العربی الجدید» به نقل از این منابع نوشت که این هیات شامل مسئولانی از شورای امنیت داخلی اسرائیل و یکی از شخصیت‌های نظامی بود و هدف از سفر نیز تکمیل گفت‌وگوهای بین تل‌آویو و قاهره بوده است .

این منابع همچنین از بررسی موضوع تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی در محافل مصری که به میانجی‌گری بین دو طرف اهتمام دارند، خبر دادند به ویژه اینکه کابینه «نفتالی بنت» نیز پس از کشته شدن ۱۸ صهیونیست در عملیات اخیر ضد صهیونیستی و انتقاد از کابینه به دلیل ناتوانی برای حمایت از شهروندان خود، تمایل دارد به یک «پیروزی روحی» دست یابد.

فارس

پربیننده ترین خبرها