وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: برقراری روابط با ریاض با گام‌های کوچک انجام می‌شود

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: برقراری روابط با ریاض با گام‌های کوچک انجام می‌شود
پنج‌شنبه 12 خرداد 1401 - 14:55

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ضمن ابراز خوش‌بینی نسبت به چشم‌انداز عادی‌سازی روابط این رژیم با عربستان سعودی گفت، اگر کاری برای برقراری روابط انجام شود، با گام‌های کوچک خواهد بود.

العالم - فلسطین اشغالی

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با ابراز خوش‌بینی نسبت به چشم‌انداز عادی‌سازی روابط این رژیم با عربستان سعودی، گفت که این جهت مثبت به نظر می‌رسد و اگر کاری برای برقراری روابط رسمی بین تل‌آویو و پادشاهی سعودی انجام شود، با «گام‌های کوچک» خواهد بود.

لاپید در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» گفت: «این زمان می‌برد. توافق‌های ابراهیم یک انفجار بود و سال بعد، من سه ماه اول در سمت وزیر امور خارجه را در هواپیما گذراندم و برای افتتاح سفارتخانه‌ها در جاهایی رفتم که هرگز فکرش را نمی‌کردیم در آنجا سفارت افتتاح کنیم».

وی افزود: «در مورد عربستان سعودی، اگر این اتفاق بیفتد، با گام‌های کوچک اتفاق خواهد افتاد. اما فکر می‌کنم برخی از این اقدامات در حال انجام است. فکر می‌کنم که دولت آمریکا برای مشارکت در این روند تمایل دارد و ما از آن قدردانی می‌کنیم».

لاپید در پاسخ به این سوال که آیا آمریکایی‌ها نقش فعال‌تری نسبت به گذشته ایفا می‌کنند یا خیر، گفت که او معتقد است که نقشی فعال دارند.

وزیر خارجه رژیم تل‌آویو در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به ایران گفت «اگر توافق جدیدی بین قدرت‌های غربی و جمهوری اسلامی ایران حاصل شود، در مورد اسرائیل صدق نمی‌کند».

لاپید در ادامه مدعی شد: «این به هیچ وجه در مورد ما صدق نمی‌کند و هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم ایران به یک کشور در آستانه اتمی شدن تبدیل نمی‌شود».

او در پاسخ به این سوال که آیا تغییری در سیاست تل‌آویو در رابطه با اقداماتی که علیه ایران انجام می‌دهد، صورت گرفته، ادعا کرد: «به جهان گفته‌ایم که نمی‌خواهیم بیش از این تحمل کنیم. ایران می‌گوید ما می‌توانیم جنگ را به نزدیک شما بیاوریم، زیرا شما هرگز آن را به خانه ما نخواهید آورد. قرار نیست این اتفاق بیفتد. اگر ایرانی‌ها جنگ را به نزدیک ما می‌آورند، جنگ را در خانه‌شان خواهند یافت. اگر آن‌ها بخواهند از آن دوری کنند، ما نیز از آن اجتناب خواهیم کرد».

اخیراً کاخ سفید و دفتر نخست‌وزیری تل‌آویو در بیانیه‌ای مشترک درباره نشست مذاکرات راهبردی بین آمریکا و رژیم صهیونیستی حول ایران اعلام کردند که دو طرف متعهد شدند تا تلاش‌ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی و بازدارندگی از فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را هماهنگ کنند.

روزنامه جروزالم پست پیش‌ از آن گزارش داده بود در دیدار هیأت‌های صهیونیستی و آمریکایی، نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ششم ژوئن (۱۶ خرداد) و امکان فشار برای محکومیت تهران از جمله مواردی است که مورد بحث قرار می‌گیرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها