حمله تروریستی به یک اتوبوس مسافربری در شرق سوریه با 3 کشته

حمله تروریستی به یک اتوبوس مسافربری در شرق سوریه با 3 کشته
پنج‌شنبه 12 خرداد 1401 - 20:09

عناصر تروریستی به یک اتوبوس مسافربری در استان دیرالزور در شرق سوریه حمله کردند و در پی آن، سه غیر نظامی کشته و بیش از بیست نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

العالم - سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بعد از ظهر امروز پنجشنبه خبر داد که یک گروه تروریستی به یک اتوبوس مسافربری حمله کردند.

سانا گزارش داد که این حمله در منطقه «الشولا» در جنوب دیرالزور واقع در شرق سوریه صورت گرفته است و در پی آن، سه غیر نظامی کشته و ۲۱ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

این در حالی است که سانا فروردین ماه گذشته خبر داد که تحرکات داعش به خاطر حمایتهای نظامیان تروریست آمریکایی است؛ به نحوی که این عناصر در حال آموزش تروریستهای داعش در شمال شرق سوریه هستند.

به گفته خبرگزاری رسمی سوریه، نظامیان آمریکایی، آموزشهای فشرده‌ای را برای آشنایی عناصر داعش با استفاده از «آر پی جی» و موشکهای دوش‌پرتاب آغاز کرده‌اند.

این آموزشها مخصوص یک گروه از عناصر داعش است که عناصر آمریکایی آنان را در یک زندان واقع در جنوب الحسکه، زندانی کرده‌اند. این زندان، در پایگاه آمریکاییها در شهر «الشدادی» قرار دارد.

منابع محلی نیز خبر دادند، نیروهای آمریکایی همچنین نحوه استفاده از موشکهای ضد زره را به عناصر داعش آموزش می‌دهند تا به زودی، آنان را به صحراهای دیرالزور و تدمر انتقال دهند و پس از آن، حمله به مواضع ارتش سوریه و مراکز دولتی و منازل غیر نظامیان را آغاز کنند.

گزارشهای رسانه‌ای طی ماههای گذشته حاکی از این است که آمریکاییها صدها نفر از عناصر داعش را از عراق و زندانهای الحسکه به اطراف پایگاه غیر قانونی خود در منطقه التنف در مرزهای سوریه و اردن انتقال داده‌اند.

در همین ارتباط، یک منبع میدانی خبر داد که نظامیان تروریست آمریکا در منطقه «التنف» در جنوب شرق سوریه، حمایت زیادی از داعش می‌کنند و وظیفه حمایت لجستیک و نظامی تروریستها را بر عهده دارند

فارس

پربیننده ترین خبرها