بیانیه صنعاء درباره تمدید آتش‌بس در یمن

بیانیه صنعاء درباره تمدید آتش‌بس در یمن
جمعه 13 خرداد 1401 - 10:49

پس از آنکه فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن در بیانیه‌ای تمدید آتش‌بس یمن را اعلام کرد، سخنگوی جنبش انصارالله یمن توضیحی در این خصوص ارائه داد.

العالم - یمن

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء، شامگاه پنجشنبه، بیانیه‌ای در ارتباط با تمدید آتش‌بس در یمن صادر کرد.

محمد عبدالسلام اعلام کرد: «پس از بحث و بررسی‌های طولانی‌ با سازمان ملل و دیگر طرف‌ها و ارسال پیامی از طرف سازمان ملل برای رئیس شورای عالی سیاسی [یمن]، پذیرش تمدید آتش‌بس بنابر انگیزه‌های انسانی امکان پذیر شد.»

سخنگوی انصارالله درباره علت تمدید آتش‌بس گفت: «مشروط بر اینکه آنچه در دو ماه گذشته تکمیل نشده، تکمیل شود. نکته این است که طرف مقابل تا چه حد به تعهدات خود پایبند است تا بررسی جامعی از وضعیت انسانی صورت گیرد.»

«هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن، بعدازظهر دیروز اعلام کرد که طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کرده‌اند و آتش‌بس دو ماه دیگر تمدید می‌شود.

فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل جاری از آغاز آتش‌بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پروازهای هفتگی از مقصدهایی مشخص به فرودگاه صنعاء و بالعکس خبر داده بود.

پربیننده ترین خبرها