تحقیقات درباره سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری ریاض در شرکت داماد ترامپ

تحقیقات درباره سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری ریاض در شرکت داماد ترامپ
جمعه 13 خرداد 1401 - 14:46

کمیته مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقاتی را درباره سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری عربستان سعودی در شرکت خصوصی داماد و مشاور سابق دونالد ترامپ آغاز کرده است.

العالم - آمریکا

یکی از کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال تحقیق درباره سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری دولت عربستان سعودی در شرکت «جارد کوشنر» داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در زمان حضور وی در کاخ سفید است.

به گزارش رویترز، «کارولین مالونی» نماینده دموکرات نیویورک که رهبری کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان را برعهده دارد، روز پنجشنبه در نامه‌ای گفت: کمیته نظارت و اصلاحات در حال بررسی است که آیا شما (کوشنر) به طور نامناسبی با استفاده از موقعیت دولتی خود معامله کرده‌اید تا میلیاردها دلار از دولت عربستان سعودی به دست آورید و آیا منافع مالی شخصی شما به طور نادرست بر سیاست خارجی ایالات متحده در دوران مدیریت پدر همسرتان تأثیر گذاشته است یا خیر.

وی در این نامه که برای کوشنر ارسال کرد، اسنادی را در مورد سرمایه‌گذاری در شرکتش A Fin Management LLC (Affinity) درخواست کرد. سخنگوی کوشنر به روزنامه نیویورک تایمز گفت که او «همه دستورالعمل‌های قانونی و اخلاقی را چه در طول خدمت و چه پس از خدمت دولتی خود رعایت کرده است». اما این شرکت به درخواست رویترز برای اظهارنظر در روز پنجشنبه پاسخ نداد.

قانونگذار آمریکایی در این نامه افزود: حمایت شما (کوشنر) از منافع عربستان سعودی تزلزل‌ناپذیر بود، حتی در شرایطی که کنگره و سایر جهان به دقت موارد نقض حقوق بشر این کشور در یمن، قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار توسط قاتلان سعودی وابسته به محمد بن سلمان ولی‌عهد و سرکوب مخالفان سیاسی در عربستان سعودی را مورد بررسی قرار می‌دادند.

مالونی در ادامه ذکر کرد، کوشنر پس از خروج ترامپ از قدرت، این شرکت را ثبت و شش ماه بعد سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری عربستان سعودی را کسب کرد.

پیش از این، در ماه آوریل، جارد کوشنر در تحقیقات درباره حادثه مرگبار حمله ششم ژانویه به کنگره آمریکا که ترامپ را عامل تحریک آن می‌دانند، از سوی کمیته مجلس نمایندگان ایالات متحده بیش از شش ساعت مورد تحقیق قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها