احتمال افزایش قیمت بنزین در عربستان خشم عمومی را برانگیخت

احتمال افزایش قیمت بنزین در عربستان خشم عمومی را برانگیخت
جمعه 13 خرداد 1401 - 21:25

افزایش احتمالی بهای سوخت در عربستان سعودی خشم مردم این کشور را برانگیخته و همزمان فراخوان‌هایی برای تحریم بنزین طی روز شنبه داده شده است.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش العالم، همزمان با موج افزایش بهای جهانی سوخت، قرار است شرکت "آرامکو" سعودی در دهم ژوئن قیمت جدید بنزین و گازوئیل را اعلام کند.

شرکت آرامکو با هدف مقدمه‌سازی برای افزایش بهای سوخت، در بیانیه‌ای اعلام کرد که قیمت‌ سوخت و انرژی در کشور با توجه به تغییرات مربوط به روند صادرات به بازار جهانی، در معرض تغییر است.

پیشی‌بینی‌ها حاکی از افزایش بهای سوخت به "انقلاب توییتری" تبدیل شده و کاربران در شبکه اجتماعی توییتر، فراخوان‌هایی برای تحریم داده و هشتگ‌هایی از جمله "تحریم بنزین در روز شنبه" و "آنها را تحریم کنید تا ادب شوند" ترند شده است.

این هشتگ‌ها بر تحریم خرید سوخت در روز شنبه - فردا - تأکید دارند تا از این طریق، نظام سعودی را به عقب‌نشینی از بالا بردن احتمالی بهای سوخت تحت فشار قرار دهند. طبق این فراخوان‌ها، روزهای شنبه خرید سوخت تحریم می‌شود.

آنچه خشم سعودی‌ها را در این خصوص برانگیخته، توافق کشورهای تولید کننده نفت در ائتلاف اوپک پلاس به رهبری ریاض، بر سر افزایش تولید است.

پربیننده ترین خبرها