برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در بیروت

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در بیروت
جمعه 13 خرداد 1401 - 22:03

به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مراسمی در بیروت پایتخت لبنان برگزار شد.

العالم - لبنان

به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مراسمی در بیروت پایتخت لبنان برگزار شد.

این مراسم با دکلمه‌ای درباره امام خمینی (ره) آغاز و پس از آن آیاتی چند از قرآن مجید قرائت شد. در این مراسم تعدادی از مقامات رسمی، حزبی به ویژه مقامات حزب الله لبنان و شماری از روحانیون شرکت داشتند.

محمد جلال فیروزنیا سفیر ایران در لبنان در سخنانی ضمن خوش آمدگویی به حضار شرکت کننده در این مراسم، از انقلاب اسلامی ایران با عنوان قیامی دینی، فکری، سیاسی و فرهنگی یاد کرد که امید به ساختن حال و آینده را در دل‌ها زنده کرد.

در ادامه محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ دولت موقت لبنان در سخنانی با اشاره به دغدغه‌های امام خمینی (ره) از دوران جوانی برای دگرگون کردن اوضاع و ایجاد مسیری جدید برای امت اسلامی گفت اگر به علل و عواملی بیندیشیم که باعث شد امام خمینی به این مرحله برسد، می‌بینیم اولین علت رابطه متین ایشان با خداوند متعال و سپس عشق ایشان به ملت و مستضعفان است. ایشان در مواضع و سخنان خود کاملا صادق بود. هیچ فاصله‌ای بین حرف و عمل ایشان نبود.

در ادامه این مراسم، ایوب حمید، نماینده پارلمان لبنان به نمایندگی از نبیه بری رئیس پارلمان لبنان، پیام وی به این مراسم را قرائت کرد. در این پیام به اهدافی که امام خمینی (ره) و جمهوری اسلامی ایران با وجود محاصره و تلاش دشمنان برای نابودی انقلاب داشتند اشاره شد

نبیه بری تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران با وجود همه فشار‌ها و تبلیغات منفی، روز به روز در همه عرصه‌ها اعم از علمی، فنی، اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی و تحقیقات پیشرفته پزشکی و علوم فضایی و تجهیزات و فناوری‌های دفاعی پیشرفت می‌کند که در سطح جدیدترین فناوری‌های علمی نظامی کشور‌های پیشرفته است.

سید ابراهیم امین السید رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان نیز گفت جهان شاهد مردی بود که از دوران پیامبران و رسولان آمده بود. ایشان از دوران انسان‌های صالح و جهان انسان‌های متقی و پاک و زاهد و از دوران ایمان و انسان‌های اصلاح‌گر و دوران اهل بیت (علیهم السلام) آمده بود.

وی افزود امام خمینی (ره) دین خداوند را در دل‌های مردم به ویژه مومنین احیا و دل‌های مردم و مومنین را با دین خداوند زنده کرد.

پربیننده ترین خبرها