رسانه صهیونیستی: طرح فریب حماس علیه اسرائیل موفقیت آمیز بود

رسانه صهیونیستی: طرح فریب حماس علیه اسرائیل موفقیت آمیز بود
شنبه 14 خرداد 1401 - 21:32

یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد، جنبش حماس موفق شد با یک طرح فریب حساب شده تمامی ساختار امنیتی اسرائیل را به حال آماده باش کامل در آورده و به چالش بکشد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه معاریو در مقاله‌ای در این رابطه اعتراف کرد، این عملیات فریب کاملا حساب شده بود که در جریان راهپیمایی پرچم به اجرا در آورد و توانست تمامی ساختار امنیتی اسرائل را در شرایط آماده باش نگه دارد.

جاکی حوجی تحلیل‌گر امور عربی رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای که در این رسانه عبری زبان منتشر کرد نوشت: هفته گذشته و همزمان با راهپیمایی پرچم که روز 29 مه برگزار شد، حماس جنگ فراگیری را علیه افکار عمومی اسرائیل انجام داده و از این فرصت برای به فرسایش کشاندن اسرائیل استفاده کردند.

به نوشته این تحلیل‌گر اسرائیلی: حاس از طریق تهدید و اظهار نظرهای مکرر و تکرار جملاتی همچون "شما با آتش بازی می‌کنید"، ساختار امنیتی اسرائیل را به حال آماده باش حداکثری رساند تا اسرائیل نگران تکرار حمله موشکی انجام گرفته در 10 مه سال قبل از آن (2021) علیه قدس شوند.

به گفته حوجی: اسرائیل نگران تکرار سناریوی 10 مه سال گذشته (جنگ سیف القدس) بود از اینرو صدها نظامی اسرائیلی در اطراف نوار غزه به حال آماده باش در آمدند، و هزاران پلیس نیز به قدس منتقل شدند، سرویس‌های اطلاعاتی هم سطح هوشیاری خود را بالا بردند، اقداماتی که بازتاب روانی مستقیم خود را بر ساکنان (صهیونیست) مرکز و جنوب (فلسطین اشغالی) داشت و سطح نگرانی آنها را از آنچه که قرار است بر سرشان وارد‌‌اید را افزایش داد.

اودر پایان مقاله خود نوشت: آنچه که به دست آمد یک کمین در بعد افکار عمومی بود که ساختار امنیتی و سیاسی اسرائیل در آن افتاد و حماس موفق شد امتیازات آنرا کسب کند، آنها (حماس) ثابت کردند که به رغم گذشت یک سال از (جنگ سف القدس) و قرار داشتن در حلقه محاصره اسرائیل در نوار غزه همچنان مدافعان قدس محسوب می‌شوند و از آن دفاع می‌کنند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها