جنبش عصائب اهل حق: گروه‌های شیعه امتیاز زیادی برای خروج از بن‌بست سیاسی داده است

جنبش عصائب اهل حق: گروه‌های شیعه امتیاز زیادی برای خروج از بن‌بست سیاسی داده است
يکشنبه 15 خرداد 1401 - 04:00

یک عضو جنبش عصائب اهل حق عراق شنبه شب گفت: چارچوب شیعه امتیاز زیادی برای خروج از بن‌بست سیاسی در کشور داده است.

العالم-عراق

سعد السعدی افزود: چارچوب شیعه به دنبال یک برنامه دولتی پخته و به دنبال کسب وزارتخانه نیست.

وی درخصوص جریان صدر نیز گفت که این جریان هیچ ابایی از حذف فرزندان خود ندارد و به دنبال سلطه بر قدرت است.

السعدی با اشاره به نقش بی بدیل چارچوب شیعه در برون رفت از بن بست سیاسی عراق گفت که هیچ کس بدون مشارکت چارچوب شیعه قادر به تشکیل دولت نخواهد بود.

وی گفت هیچ پیشرفت و تماسی با جریان صدر در گفت‌وگوها وجود ندارد.

السعدی در عین حال با بیان اینکه چارچوب شیعه بازهم برای حفظ ملت عراق، آماده دادن امتیازات بیشتر است، افزود: چارچوب شیعه به مثابه مادر فرزند است و امتیاز زیادی را داده است.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق چندی پیش با تاکید بر اینکه رویکرد مخالفانش او را مجبور به ائتلاف با آنها نخواهد کرد، تاکید کرد که اجازه نخواهد داد عراق به میدان سهمیه بندی و فساد بازگردد.

صدر چندی پیش نیز ضمن اعلام ناکامی فراکسیون پارلمانی‌اش در تشکیل کابینه اکثریت ملی گفت که آن به کرسی‌های اپوزیسیون تبدیل شده و جای خود را به دیگر فراکسیون‌های پارلمانی داده تا کابینه تشکیل دهند.

نمایندگان مستقل پارلمان عراق اواخر اردیبهشت سال جاری ابتکارعمل جدیدی را برای پایان دادن به بحران تشکیل کابینه بر اساس تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی کلید زدند.

با وجود اینکه حدود هفت ماه از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق می‌گذرد و هیأت رئیسه دوره پنجم پارلمان این کشور انتخاب شدند اما گروه‌های سیاسی عراق به دلیل اختلاف‌نظرهایشان هنوز موفق نشده‌اند رئیس جمهوری جدید کشور را انتخاب کرده و کابینه جدید تشکیل دهند.

ايرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها