نشست شش کشور عربی برای مقابله با تبعات جنگ اوکراین

نشست شش کشور عربی برای مقابله با تبعات جنگ اوکراین
يکشنبه 15 خرداد 1401 - 23:30

وزرای خارجه شش کشور مصر، عراق، عربستان سعودی، اردن، امارات و الجزائر در یک نشست مجازی در خصوص مقابله با تبعات جنگ اوکراین حضور یافتند.

العالم _ جهان اسلام

شش کشور عربی موسوم به «گروه ارتباط عربی» در یک نشست مجازی به بررسی راههای غلبه بر تبعات و آثار جنگ اوکراین بر کشورهای عربی در همه سطوح، شرکت کردند.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، در این نشست که بنا به ابتکار و دعوت عراق شکل گرفته بود، وزرای خارجه کشورهای عراق، مصر، عربستان سعودی، اردن، امارات متحده عربی و الجزائر و همچنین «احمد ابو الغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در خصوص ایجاد فضایی برای گفت‌و‌گو برای غلبه بر موضوع یاد شده، سخنرانی کردند.

وزارت خارجه عراق پس از این نشست در بیانیه‌ای گفت که «فؤاد حسین» وزیر خارجه این کشور در سخنرانی خود خواستار اتحاد کشورهای عربی برای غلبه بر تأثیرات جنگ در اوکراین در خوزه انرژی و امنیت غذایی شد.

او گفت که جنگ در اوکراین تأثیر پیچیده‌ای در منطقه گذاشته و موجب افزایش قیمت انرژی و کاهش غلات و کالا در کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا شده است

با ادامه یافتن جنگ در اوکراین بحران مواد غذایی و انرژی بیش از پیش خود را نمایان ساخته و بسیاری کشورها مجبور به افزایش قیمت مواد غذایی شده و قیمت نفت نیز به ۱۲۰ دلار در هر بشکه رسیده است.

در این راستا «لوئیجی دی مایو» وزیر امور خارجه ایتالیا روز گذشته (شنبه) تصریح کرد که اطمینان دارد به واسطه محاصره غلات اوکراین، «جنگ جهانی نان» آغاز شده است و کشورهای آسیب‌پذیر از دسترسی به غلات منع می‌شوند و این به مفهوم آن است که «احتمال درگیری‌های جدید در آفریقا» وجود دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها