حزب‌الله: آمریکا مانع دستیابی لبنان به منابع نفتی و گازی است

حزب‌الله: آمریکا مانع دستیابی لبنان به منابع نفتی و گازی است
دوشنبه 16 خرداد 1401 - 05:16

رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله تأکید کرد که آمریکا مانع از دستیابی مردم لبنان به منابع نفتی و گازی این کشور می‌شود.

العالم - لبنان

هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله لبنان شامگاه یکشنبه از نقش آمریکا در غارت منابع نفتی لبنان به شدت انتقاد کرد.

پایگاه خبری العهد به نقل از صفی الدین گزارش داد، آمریکا مانع از دستیابی مردم لبنان به منابع نفتی و گازی خود می‌شود و مداخله این کشور، یکی از مهمترین عواملی است که از خروج لبنان از بحران جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی «احمقها و نادانهای لبنانی در این کار به آمریکا کمک می‌کنند»، ادامه داد، عملکرد سیاسی نادرست و فساد طی چند دهه گذشته، لبنان را به این نتایج فاجعه‌بار معیشتی، مالی و اقتصادی رسانده است.

این مقام حزب الله با اشاره به اینکه آمریکا به همراه برخی از مزدوران خود در تلاش است تا حزب الله را مقصر وضعیت لبنان جلوه دهد، خاطر نشان کرد، آمریکاییها برای همین منظور، محاصره و تحریم را تشدید کردند و از دهه هشتاد تا به امروز، مقاومت را هدف قرار دادند.

صفی الدین ضمن درخواست مجدد برای گفت‌وگو و در نتیجه برون رفت لبنان از بحران، تصریح کرد: «ما توان انجام این کار را داریم. لبنان قدرتمند با مقاومتش خواهد توانست نفت و گاز خود را استخراج کند، هر چند که آمریکا با یان مسئله مخالف باشد.

این در حالی است که منابع لبنانی خبر دادند که یک کشتی متعلق به رژیم موقت صهیونیستی وارد میدان مورد منازعه «کاریش» شده است تا استخراج گاز را از این میدان، آغاز کند و غارت گاز لبنان را کلید بزند.

میشل عون رئیس جمهور لبنان در واکنش به این مسئله گفت که مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی جنوب با رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و هر گونه اقدام یا فعالیت در منطقه مورد مناقشه به منزله تحریک و اقدام خصمانه است

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها