آمریکا تحریم صادرات نفت ونزوئلا به اروپا را لغو می‌کند

آمریکا تحریم صادرات نفت ونزوئلا به اروپا را لغو می‌کند
دوشنبه 16 خرداد 1401 - 10:18

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه در خبری اختصاصی، گزارش داد که آمریکا در میانه تحریم واردات نفت روسیه از جانب اتحادیه اروپا، اجازه صدور نفت ونزوئلا به قاره اروپا را داده است.

العالم - اروپا - امریکا

شماری از منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که شرکت نفت ایتالیایی «اِنی» و شرکت اسپانیایی «رپسول» می توانند از ماه آینده برای جایگزین کردن واردات نفت روسیه، ارسال نفت ونزوئلا به اروپا را آغاز کنند.

به نوشته رویترز، این مساله باعث شد تا ارائه نفت ونزوئلا در قبال بدهی که دو سال پیش به علت تشدید تحریم های آمریکا متوقف شده بود، دوباره از سر گرفته شود.

منابع مطلع اعلام کردند که نفت «باید به اروپا برود و (پس از ارسال) نمی توان در جای دیگری دوباره آن را فروخت.»

انتظار می‌رود حجم نفتی که انی و رپسول دریافت خواهند کرد، نسبتاً کم باشد و حداقل تأثیر را بر قیمت نفت در سراسر جهان داشته باشد.

رویترز افزود، مجوز دولت بایدن برای استفاده از نفت ونزوئلا به عنوان بخشی از تلاش برای اتکای کمتر به نفت روسیه و تغییر مسیر محموله های ونزوئلا از چین است.

به گزارش ایرنا، در ماه مه، 18 دموکرات مجلس نمایندگان در نامه ای به بایدن از وی خواستند که همه تحریم ها علیه ونزوئلا را که بحران بشر دوستانه را تشدید می کند لغو نماید.

رویترز نوشت چراغ سبز واشنگتن برای از سرگیری جریان نفت ونزوئلا به اروپا می تواند تقویت نمادینی از جایگاه نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا باشد.

پربیننده ترین خبرها