وب سایت یکی از وزارتخانه‌های روسیه هک شد

وب سایت یکی از وزارتخانه‌های روسیه هک شد
دوشنبه 16 خرداد 1401 - 12:29

رسانه ها از هک شدن وب سایت وزارت ساخت و ساز، مسکن و تاسیسات روسیه خبر می دهند.

العالم - اروپا
رویترز گزارش داده که به نظر می رسد وب سایت وزارت ساخت و ساز، مسکن و تاسیسات روسیه هک شده باشد زیرا جستجوی اینترنتی برای این وب‌سایت، عبارت و علامت «شکوه برای اوکراین» به زبان اوکراینی ظاهر می‌شود.
خبرگزاری دولتی روسیه، RIA، اواخر روز یکشنبه به نقل از یکی از اعضای این وزارتخانه گزارش داد که سایت از کار افتاده است اما از اطلاعات شخصی کاربران محافظت می شود.
این خبرگزاری نوشت سایر رسانه ها گزارش داده اند که هکرها برای جلوگیری از افشای عمومی داده های کاربران باج می خواهند. رویترز نتوانست مشخص کند که کدام رسانه ها توسط RIA مورد استناد قرار گرفته اند.
از زمانی که روسیه در 24 فوریه نیروهای مسلح خود را به اوکراین فرستاد، بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های خبری دولتی روسیه متحمل تلاش‌های هکری پراکنده شده‌اند.
حملات هکری در اوایل ماه مه باعث شد تا سایت میزبان ویدیو RuTube به مدت سه روز آفلاین بماند و منوی تلویزیون های ماهواره ای در مسکو در روز پیروزی، زمانی که روسیه هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی را جشن می گرفت، دستخوش تغییر شد.
این در حالی است که خبرگزاری UNIAN اوکراین روز یکشنبه گزارش داد که پخش بازی فوتبال اوکراین - ولز توسط شبکه OLL.TV آنلاین به طور موقت هک شده است. رویترز نتوانست این گزارش را تأیید کند.

پربیننده ترین خبرها