وزیر اوقاف اردن:

تداوم هتک حرمت مسجدالاقصی حاصل حمایت مقامات اسرائیلی از افراط گرایی یهودی است

تداوم هتک حرمت مسجدالاقصی حاصل حمایت مقامات اسرائیلی از افراط گرایی یهودی است
دوشنبه 16 خرداد 1401 - 13:12

وزیر اوقاف اردن اعلام کرد: تداوم و تکرار هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی شهرک نشینان، نتیجه مستقیم حمایت مقامات رژیم صهیونیستی از افراط گرایی یهودی است.

العالم - اردن

در پی یورش صدها یهودی شهرک نشین به مسجد الاقصی به مناسبت عید "هفته" یهودیان، "محمد الخلایله" در بیانیه ای اعلام کرد: وزارت اوقاف اردن با نگرانی شدید تحولات امروز و یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و انجام مراسم تلمودی در صحن های آن با حمایت نظامیان اسراییلی را پیگیری می کند.

وی تصریح کرد: تکرار هتک حرمت مسجد الاقصی و نقض بی سابقه حقوق این مکان اسلامی توسط صهیونیست ها، از نظر شرع و قانون غیرقابل قبول است.

الخلایه افزود: اقدامات افراط گرایان یهودی در هتک حرمت مسحدالاقصی هیچ گونه تاثیری بر هویت مسجد مبارک الاقصی نخواهدداشت و هیچ فرد یا گروه مسلمان یا غیرمسلمان هم اجازه ندارد هویت اسلامی این مکان مقدس را به هیچ گروه غیرمسلمان دیگری واگذار کرده یا آنرا به شراکت بگذارد.

شهرک نشینان صهیونیست امروز به صحن‌های مسجدالاقصی هجوم آوردند و در پی این یورش، اشغالگران صهیونیست نمازخانه «القبلی» را به زنجیر کشیده و آن را به روی نمازگزاران فلسطینی بستند.

همزمان با هجوم شهرک نشینان، نیروهای اشغالگر صهیونیستی یک شهروند بیت المقدس را در صحن مسجد الاقصی دستگیر کردند.
به گزارش ایرنا، صبح جمعه شهرک نشینان افراطی با پشتیبانی و در میان حفاظت نظامیان صهیونیست، به صحن‌های مسجد مقدس الاقصی تعرض کردند.
در این تعرض وحشیانه، صدها شهرک‌نشین به مسجدالاقصی یورش بردند و مراسم تلمودی را در نزدیکی «باب الأسباط» انجام دادند.
همچنین همزمان با اقامه نماز جمعه از سوی هزاران فلسطینی در مسجد الاقصی که تحت محاصره نظامیان رژیم صهیونیستی برگزار شد، صهیونیست‌ها به راهپیمایی مسالمت آمیز در روستای کفر قدوم از توابع قلقیلیه در کرانه باختری یورش بردند که در نتیجه آن ۲۳ فلسطینی زخمی شدند.
روز جمعه ۳۵ هزار نمازگزار مسلمان با وجود محدودیت‌ها و موانع رژیم اشغالگر قدس در مسجد مبارک الاقصی نماز جمعه را اقامه کردند.

پربیننده ترین خبرها