وزیر خارجه قطر: خواستار بازگشت ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای هستیم

وزیر خارجه قطر: خواستار بازگشت ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای هستیم
سه شنبه 17 خرداد 1401 - 00:32

وزیر خارجه قطر با بیان اینکه توافق هسته‌ای ایران، ستون اساسی امنیت و صلح در منطقه است، گفت این توافق چشم‌اندازی را برای همکاری و گفت‌وگوی منطقه‌ای گسترده‌تر با تهران باز می‌کند.

العالم-قطر

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر بامداد سه‌شنبه گفت که در حال رایزنی با تهران و واشنگتن برای ازسرگیری مذاکرات وین است.

بن عبدالرحمن در مصاحبه با شبکه «الجزیره» توضیح داد: «با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران و چشم‌انداز دستیابی به توافق گفتگو کردم».

به نوشته وبگاه الجزیره، وی در ادامه گفت: «ما از طرفین می‌خواهیم به توافق هسته‌ای بازگردند زیرا این توافق یک ستون اساسی امنیت و صلح در منطقه است».

این دیپلمات ارشد قطری با بیان اینکه مذاکرات وین دچار فروپاشی نشده، اما تصریح کرد: «تماس‌های ما با ایران جایگزینی برای مذاکرات نیست، بلکه عاملی کمک‌کننده است».

محمد بن عبدالرحمن همچنین افزود: «ما معتقدیم که توافق هسته‌ای چشم‌اندازی را برای همکاری و گفت‌وگوی منطقه‌ای گسترده‌تر با ایران باز می‌کند. ما در حال گفتگو با ایران و آمریکا برای ایجاد زمینه مشترک برای بازگشت به مذاکرات وین هستیم».

این اظهارات در حالی است که «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در وین می‌گوید مسئله ایران توسط شورای حکام آژانس اتمی به احتمال بسیار زیاد در روز چهارشنبه بررسی می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها