کشته‌های مخالفان کودتای سودان به ۱۰۰ تن رسید

کشته‌های مخالفان کودتای سودان به ۱۰۰ تن رسید
سه شنبه 17 خرداد 1401 - 13:07

کمیته پزشکان سودان با اشاره به کشته شدن یک معترض دیگر در اعتراضات علیه کودتا در شهر "ام درمان" در خارطوم،پایتخت سودان، اعلام کرد که تعداد کل کشته‌های این اعتراضات از آغاز تاکنون به ۱۰۰ تن رسید.

العالم - افریقا


به نقل از سایت العربی الجدید، کمیته مرکزی پزشکان سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک معترض در جریان درگیری نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان ضد کودتا در شهر "ام درمان" کشته شد و به این ترتیب تعداد کل کشته‌های تظاهرات ضد کودتا در این کشور از ۲۵ اکتبر گذشته به ۱۰۰ تن رسید.

در ادامه این بیانیه آمده است، این فرد که هنوز هویتش مشخص نشده، در جریان تیراندازی‌های پراکنده نیروهای پلیس در شهر ام درمان برای سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز، با اصابت یک گلوله ساچمه‌ای به سینه‌اش زخمی شد و به شهادت رسید.

ساکنان شهر ام درمان در اعتراض به سفر آتی عبد الفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان به این شهر برای افتتاح یک مرکز تجاری تظاهرات‌هایی را به راه انداختند.

در حالی که نیروهای پلیس و ارتش در منطقه مستقر شده بودند، تظاهرکنندگان برخی از مسیرها را مسدود کرده و لاستیک خودروها را آتش زدند.

کمیته‌های مقاومت ام درمان در بیانیه‌ای برای بستن تمامی خیابان‌ها و پل‌های منتهی به شهر جهت ممانعت از ورود البرهان به ام درمان فراخوان دادند.

کمیته‌های مقاومت واقع در شرق خارطوم هفته گذشته با قرار دادن موانعی در طول خیابان نمایشگاه، مانع از حضور محمد حمدان دقلو، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان در افتتاحیه دوره جدید نمایشگاه بین‌المللی خارطوم شدند.

پیشتر ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر در سودان با انتشار بیانیه مطبوعاتی اعلام کردند که نشستی فنی با حضور طرف‌های نظامی و غیرنظامی را که میانجی‌های بین‌المللی برای آن فراخوان داده بودند، به دلیل اینکه به مساله بحران نمی‌پردازد و به توقف کودتای نظامی ختم نخواهد شد، تحریم می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها