جنبش النهضه: در گسترده‌ترین ائتلاف سیاسی تونس با کودتا علیه قانون اساسی مقابله خواهیم کرد

جنبش النهضه: در گسترده‌ترین ائتلاف سیاسی تونس با کودتا علیه قانون اساسی مقابله خواهیم کرد
سه شنبه 17 خرداد 1401 - 13:20

جنبش اسلامی «النهضه» تونس اعلام کرد که قصد دارد در قالب گسترده‌ترین ائتلاف سیاسی و مردمی با کودتا علیه قانون اساسی مقابله و برای خنثی کردن گزینه‌های پوپولیستی و افشای وعده‌های دروغین «دولت کودتا»، اقدام کند.

العالم - تونس

جنبش اسلامی «النهضه» تونس امروز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای به مناسبت چهل و یکمین سالروز تأسیس خود اعلام کرد که دولت کودتا قادر به کنترل قیمت‌ها و مهار گرانی افسارگسیخته و یا حتی تنظیم بازارها برای اطمینان از در دسترس بودن مواد اولیه عاجز است.

النهضه افزود: ما در حالی وارد چهل و یکمین سالروز تأسیس این جنبش شده‌ایم که کشور ما تا به حال شاهد چنین وضعیتی نبوده است؛ چنانکه در 25 ژوئن گذشته علیه قانون اساسی کودتا و همه قوای مجریه، مقننه و قضائیه به زور تصرف شد و کشور در یک بحران سیاسی پیچیده فرو رفت و بدین ترتیب درها به روی گزینه‌های پوپولیستی باز شد.

جنبش اسلامی «النهضه» در ادامه بیانیه خود تأکید کرد که در قالب گسترده‌ترین ائتلاف سیاسی و مردمی، با کودتا علیه قانون اساسی مقابله و اقدامات پوپولیستی و افشای وعده‌های دروغین «دولت کودتا»، اقدام خواهد کرد.

النهضه تونس همچنین بر عزم خود برای همکاری با احزاب و گروه‌های معتقد به آزادی و دموکراسی تأکید و اعلام کرد که برای اتحاد مواضع و تقویت تلاش‌های مشترک تلاش می‌کند.

«صادق بلعید» که از سوی قیس سعید رییس‌جمهور تونس مسئول تهیه پیش‌نویس قانون اساسی جدید این کشور شده است، به خبرگزاری فرانسه گفت که در این پیش‌نویس هیچ گونه اشاره‌ای به اسلام نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها