پسربچه ای ۲ ساله‌ در آمریکا پدرش را با اسلحه گرم کشت

پسربچه ای ۲ ساله‌ در آمریکا پدرش را با اسلحه گرم کشت
سه شنبه 17 خرداد 1401 - 14:43

 مقامات محلی فلوریدا اعلام کردند که یک پسربچه ۲ ساله به طور تصادفی پدرش را با شلیک گلوله اسلحه‌ای پُر که توسط والدینش رها شده بود، به قتل رساند.

العالم - امریکا

به نقل از روزنامه لو فیگارو، پلیس در ابتدا بر این باور بود که این پدر ۲۶ ساله که اندکی پس از انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست داد، به خود شلیک کرده است، اما بزرگترین فرزند وی به بازپرسان گفت که عامل این شلیک مرگبار، برادر ۲ ساله‌اش است.

اسناد دادگاه می‌گویند که اسلحه در کیسه‌ای روی زمین گذاشته شده بود و این کودک ۲ ساله پس از پیدا کردن آن، به پشت پدرش که در حال انجام یک بازی رایانه‌ای بود، شلیک کرد.

کلانتر منطقه نیز اعلام کرده است که مرد مقتول و همسرش پس از چندین تخلف از جمله مصرف مواد مخدر در آزادی مشروط بودند.

به گفته کلانتر، صاحبان اسلحه‌هایی که آنها را ایمن نگه نمی‌دارند تنها کسری از ثانیه با یکی از این فجایع فاصله دارند.

بر اساس این گزارش، در آگوست ۲۰۲۱ نیز یک کودک ۲ ساله به این ترتیب اسلحه‌ای را که در کوله‌پشتی رها شده بود، برداشت و سپس مادرش را در میانه یک جلسه با شلیک گلوله‌ای در سر به قتل رساند.

این حادثه در حالی رخ می‌دهد که بحث مدیریت سلاح گرم در آمریکا پس از چندین تیراندازی مرگبار در سوپرمارکت، بیمارستان و حتی یک مدرسه ابتدایی بالا گرفته است.

رسانه‌های آمریکایی روز دوشنبه گزارش دادند که بر اثر ۱۰ تیراندازی جمعی در این کشور در ۲ روز گذشته (شنبه و یکشنبه) دست‌کم ۱۲ نفر کشته و ۳۸ نفر مجروح شدند.

آمار قربانیان تیراندازی در آخر هفته آمریکا حتی بیشتر از هفته گذشته و تعطیلات روز یادبود است.

قانون اجازه حمل اسلحه یکی از قوانین مورد مناقشه در آمریکا است و عده بسیاری از مردم خواستار اعمال کنترل و محدودیت‌های شدیدتر در زمینه فروش سلاح هستند و عده‌ای دیگر معتقدند هیچ قانونی نباید حق آمریکایی‌ها برای حمل سلاح را به خطر بیندازد.

در قتل عام کودکان دبستانی در ایالت تگزاس که یک مهاجم ۱۸ ساله، ۱۹ کودک و ۲ معلم را به قتل رساند از سلاح تهاجمی با قابلیت شلیک سریع استفاده کرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در پی قتل عام کودکان دبستانی در تگزاس با اذعان به سرعت بالای تیراندازی‌های دسته جمعی در کشورش، خواستار مقابله با لابی اسلحه شد.

بایدن در حالی خواستار اعمال اصلاحات در قانون حمل اسلحه در آمریکا است که حمل سلاح گرم متمم دوم قانون اساسی آمریکا به شمار می‌رود.

علاوه بر قانونی بودن این امر بنابر قانون اساسی آمریکا و حمایت شدید لابی «انجمن ملی سلاح» (NRA) در آمریکا که بر اکثر جمهوریخواهان نفوذ دارد، به گفته کارشناسان داشتن سلاح بخشی از فرهنگ آمریکایی به شمار می‌رود و کنترل آن از دست خارج شده است.

شبکه خبری سی ان ان در گزارشی در سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ گزارش داده بود: برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

داده‌های آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا نشان می‌دهد که تیراندازی‌ها در آمریکا از زمان قتل عام کودکان در تگزاس هر روز رخ داده است.

نرخ روزانه تیراندازی دسته جمعی در آمریکا به بیش از ۲.۴ حادثه در روز رسیده است.

آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا ۱۳ خرداد ماه گزارش داد که تا دوم ژوئن سال جاری (۲۰۲۲) بیش از هشت هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و بیش از ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها