سازمان ملل تشریح کرد؛

جزئیات نشست کمیته هماهنگی نظامی گروه‌های یمنی در امان

جزئیات نشست کمیته هماهنگی نظامی گروه‌های یمنی در امان
سه شنبه 17 خرداد 1401 - 15:36

سازمان ملل متحد از برگزاری جلسه طرف‌های یمنی در اردن برای بررسی توافق آتش‌بس خبر داد و به تشریح جزئیات آن پرداخت.

العالم - یمن

به گزارش خبرگزاری الجزیره، سازمان ملل متحد از برگزاری جلسه طرف‌های یمنی در اردن برای بررسی توافق آتش‌بس خبر داد و به تشریح جزئیات آن پرداخت.

دفتر «هانس گروندبرگ»، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نشست کمیته هماهنگی نظامی طرف‌های یمنی با حضور نمایندگان نظامی حکومت عدن و جنبش انصارالله و فرماندهی ستاد مشترک ائتلاف عربی در امان، پایتخت اردن، برگزار شد.

در این بیانیه اعلام شد: این نشست به ریاست «آنتونی هایوورد»، مشاور نظامی نماینده سازمان ملل در امور یمن، برگزار و در آن مسائل مربوط به پایبندی به توافق آتش‌بس بررسی شده است.

در این بیانیه تأکید شده است که نماینده سازمان ملل پیشنهادی اصلاح‌شده برای بازگشایی تدریجی مسیرها در استان تعز و دیگر استان‌ها به موجب توافق آتش‌بس مطرح کرده است.

در این نشست توافق شده است که اتاق هماهنگی مشترک برای حل‌وفصل مهم‌ترین مسائلی که آتش‌بس را با خطر مواجه می‌کند تشکیل شود و هر یک از طرف‌ها ظرف یک هفته نماینده خود در این کمیته را معرفی کند.

همچنین توافق شده که این کمیته به صورت دوره‌ای جلسات ماهانه داشته باشد.

آنتونی هایوورد، مشاور نظامی نماینده سازمان ملل در امور یمن، رایزنی و اعتماد سازی را دو فاکتور مهم برای کاهش تنش در یمن عنوان کرد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها