نبیه بری: میانجی آمریکایی در پرونده ترسیم مرزهای دریایی هفته آینده به لبنان می‌آید

نبیه بری: میانجی آمریکایی در پرونده ترسیم مرزهای دریایی هفته آینده به لبنان می‌آید
سه شنبه 17 خرداد 1401 - 17:02

نبیه بری در جلسه پارلمان اعلام کرد که میانجی آمریکایی در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی هفته آینده به بیروت می‌آید.

العالم - لبنان

جلسه پارلمان لبنان امروز سه شنبه به دعوت «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور برای انتخاب اعضای کمیسیون‌های پارلمانی آغاز شد.

نبیه بری در ابتدای سخنان خود به پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی و تحرکات متجاوزانه صهیونیست‌ها در منطقه مورد مناقشه پرداخته و گفت که «آموس هوکستاین» میانجی آمریکایی در این پرونده روز یکشنبه یا دوشنبه جهت مذاکره درباره ترسیم مرزها به لبنان می‌آید.

«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز در سخنانی اعلام کرد که در حال پیگیری نتایج تماس‌های دیپلماتیک درباره پرونده ترسیم مرزهای دریایی بوده و تحولات مربوط به ماموریت میانجی آمریکایی در این پرونده را نیز دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید

درخواست سازمان ملل برای حل مناقشه مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی

معادله حزب‌الله چگونه صهیونیست‌ها را وادار به عقب‌نشینی از مرزهای دریایی لبنان می‌کند؟

وی همچنین بر اهمیت دور نگه داشتن این پرونده از بحث‌های داخلی و محاسبات سیاسی تاکید کرده و گفت، پرونده ترسیم مرزها به همه لبنانی‌ها مربوط می‌شود و باید حقوق لبنان در آب‌های سرزمینی خود و نیز ثروت‌های طبیعی کشور حفظ شود.

در پی تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی در منطقه دریایی مورد مناقشه میان لبنان و فلسطین اشغالی، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان و «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور این کشور توافق کردند که از میانجی آمریکایی دعوت کنند برای تکمیل مذاکرات غیرمستقیم میان تل‌آویو و بیروت جهت ترسیم مرزهای دریایی و روشن کردن سرنوشت این پرونده و جلوگیری از تشدید تنش‌ها، به لبنان بیاید.

اخیرا شرکت یونانی «انرژین» مجوز اکتشاف گاز در میدان «کاریش» واقع در منطقه مورد مناقشه لبنان و رژیم صهیونیستی را از تل‌آویو گرفته است. در همین راستا اسرائیل از ورود یک کشتی حفاری به این میدان جهت آماده سازی برای شروع اکتشاف اولین چاه گاز در آن خبر داد.گزارش‌ها حاکی است که صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا همچنان قبل از مشخص شدن تکلیف پرونده ترسیم مرزهای دریایی با لبنان قصد حفاری در منطقه مورد مناقشه را دارند.

پربیننده ترین خبرها