کُردهای وابسته به آمریکا دست به دامن دمشق شدند

کُردهای وابسته به آمریکا دست به دامن دمشق شدند
سه شنبه 17 خرداد 1401 - 16:58

شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه که خود را در آستانه تجاوز نظامی جدید ترکیه می‌بینند، به دولت سوریه گفته‌اند که برای مقابله با این حملات، حاضر به هماهنگی هستند.

العالم - سوریه

شورای نظامی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که وابسته به آمریکا هستند، امروز سه‌شنبه برای هماهنگی با دولت سوریه اعلام آمادگی کردند.

نیروهای دموکراتیک با کمک نظامیان تروریست آمریکایی مناطقی در شمال شرق و شرق سوریه را در اشغال خود دارند و بارها مدعی تشکیل خودمختاری شده‌اند، ولی با تهدیدهای ترکیه و احتمال تنها گذاشته شدن آنان از سوی آمریکا، مطابق معمول به سمت دمشق متمایل شده‌اند.

شبکه خبری روسیا الیوم، ضمن نقل بیانیه شورای نظامی گزارش داد، نیروهای دموکراتیک آماده هستند تا برای مقابله با هر گونه حمله احتمالی ترکیه به مناطق تحت تسلط آنان، با دمشق هماهنگ شوند.

این بیانیه پس از نشست فوق‌العاده فرماندهان شوراها و گروههای نظامی کُرد منتشر شد. در این نشست، تحولات شمال و شرق سوریه در پی تهدیدهای ترکیه مبنی بر حمله به این مناطق، بررسی شد.

در این بیانیه آمده است، در این نشست تأثیر هر گونه حمله جدید ترکیه بر روی وضعیت انسانی شمال و شرق سوریه بررسی و تأکید شد که هر گونه حمله، مردم سوریه را به نقطه آغاز بحران بازخواهد گرداند.

بر اساس این بیانیه، طرحهای ترکیه از جمله تهدیدهای اخیر این کشور، «فقط مقدمه‌ای برای تجزیه سوریه است. حمله ترکیه همچنین بر روی جنگ با داعش نیز تأثیر دارد».

نیروهای دموکراتیک با بیان اینکه داعش از وضعیتی که ترکیه به وجود آورده، سوء استفاده خواهد کرد، مدعی شدند که آماده هستند در برابر هر گونه حمله احتمالی ترکیه، از ساکنان این منطقه دفاع کنند.

این عناصر با اشاره به اینکه آماده یک جنگ طولانی مدت هستند، در پایان خاطر نشان کردند: حمله ترکیه بر روی ثبات و تمامیت ارضی سوریه تأثیر خواهد گذاشت و دامنه آن به سایر مناطق سوریه نیز خواهد رسید.

در همین ارتباط، «مظلوم عبدی» فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه یکشنبه هفته جاری گفت: نیروهای دموکراتیک حاضرند برای مقابله با ترکیه، با نیروهای ارتش سوریه همکاری کنند، ولی نیازی به اعزام نیروهای بیشتر نیست.

دولت سوریه بارها از نیروهای دموکرانیک خواسته است که از زیر چتر آمریکا خارج شوند و چندین بار نیز در این زمینه گفت‌وگو کرده‌اند، ولی با کارشکنی های واشنگتن، راه به جایی نبرده‌اند.

فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه هم به تازگی تاکید کرد، حضور غیرقانونی آمریکا در منطقه جزیره در شمال سوریه رو به اتمام است و مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکا به زودی تحت کنترل دولت دمشق درخواهند آمد.

مقداد ضمن هشدار به نیروهای دموکراتیک سوریه درباره ادامه اشغالگری در این کشور، از آنان خواست این موضوع را درک کنند که آمریکا سرانجام از سوریه خارج خواهد شد و آنها را رها خواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها