تخریب بیش از ۳۰۰ منزل فلسطینی بدست نظامیان صهیونیست

تخریب بیش از ۳۰۰ منزل فلسطینی بدست نظامیان صهیونیست
سه شنبه 17 خرداد 1401 - 17:18

سازمان هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در فلسطین اشغالی موسوم به «اوچا» از تخریب ۳۰۰ ساختمان فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری از ابتدای امسال خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، سازمان «هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین» موسوم به «اوچا» با انتشار گزارشی از تخریب ۳۰۰ ساختمان متعلق به فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن از جمله قدس اشغالی از ابتدای سال ۲۰۲۲ خبر داد.

سازمان «اوچا» در این گزارش با اشاره به اینکه طی شش ماه نخست امسال (۲۰۲۲) ۳۰۰ سازه فلسطینی‌ها تخریب شدند، درخصوص خطرات سیاست رژیم صهیونیستی در تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در قدس اشغالی و کرانه باختری به ویژه مناطق «ج» هشدار داد.

این نهاد وابسته به سازمان ملل تاکید کرد: رژیم صهیونیستی مثل همیشه در توجیه تخریب خانه‌های فلسطینیان مدعی است که این خانه‌ها فاقد مجوز ساخت هستند.

اوچا افزود: این در حالی است که فلسطینی‌ها اگر هم بخواهند مجوز ساخت دریافت کنند، چنین امکانی برایشان وجود نخواهد داشت، چرا که رژیم صهیونیستی محدودیت‌های شدیدی را علیه شهروندان فلسطینی در قدس اشغالی و مناطق موسوم به (ج) در کرانه باختری اعمال کرده است و سخت‌گیری زیادی در مورد آنان اجرا می‌کند و اجازه اسکان آنان در این مناطق را نمی‌دهد.

این سازمان در ادامه گزارش خود، هدف از این‌گونه اقدامات مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل را تصرف اراضی فلسطینی‌ها و تخصیص این اراضی و فضا‌های موجود برای ساخت و ساز در قدس اشغالی و مناطق طبقه بندی شده (ج) به نفع گسترش شهرک سازی اعلام کرد که از نظر بین المللی ممنوع و غیر قانونی و مغایر با قوانین بین المللی است.

رژیم صهیونیستی از زمان اشغال کرانه باختری در سال ۱۹۶۷ سیاست تخریب خانه‌ها را در قدس اشغالی و منطقه موسوم به (ج) در پیش گرفته است و معمولاً تعداد زیادی از فلسطینی‌ها نمی‌توانند فرایند دشوار و پیچیده‌ای را که شهرداری رژیم اشغالگر در قدس یا مدیریت شهری در مناطق (ج) در ازای اعطای مجوز درخواست می‌کنند، انجام دهند، چون انجام این اقدامات سال‌ها طول می‌کشد و هزینه‌های زیادی هم دارد.

این گزارش از جانب سایر گزارش‌های محلی، بین‌المللی و صهیونیستی، ازجمله گزارش‌های مرکز اطلاعات حقوق بشری در اراضی اشغالی موسوم به «بتسلیم» تایید می‌شود، که براساس آن تل آویو را متهم می‌کند تلاش زیادی برای جلوگیری از توسعه و ساخت و ساز در نظر گرفته شده برای مردم فلسطین انجام داده است.

مقامات فلسطینی تخمین می‌زنند بیش از ۲۰ هزار خانه تنها در شهر قدس اشغالی با خطر تخریب روبرو هستند. این گزارش به پایگاه داده‌های گسترده‌ای که افزایش روند تخریب خانه‌ها را نشان می‌دهد، اشاره و اعلام کرد: از ابتدای سال ۲۰۲۲، سیصد سازه در سراسر کرانه باختری ازجمله شرق شهر قدس اشغالی شرقی تخریب یا مصادره شده اند و ارقامی که تخریب‌ها را در طول سال‌ها نشان می‌دهد در دسترس است و می‌تواند یک مقایسه نگران کننده باشد.

در گزارش سازمان اوچا آمده است: «این ارقام نشان از افزایش تخریب ساختمان‌های فلسطینی‌ها و آواره شدن ساکنان از خانه‌ها در سراسر کرانه باختری از سال ۲۰۰۹ است که در کنار سایر سیاست‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی، تهدید تخریب خانه‌ها و مصادره منابع درآمدی و معیشت مردم به ایجاد یک شرایط و محیط اجباری برای فلسطینی‌ها کمک می‌کند که مردم را برای ترک محل زندگی خود تحت فشار قرار می‌دهد.

خبرگزاری صداوسیما

پربیننده ترین خبرها