ادعای بلینکن: ایالات متحده حقایق قتل ابوعاقله را دنبال خواهد کرد/ هنوز حقایق مشخص نیست

ادعای بلینکن: ایالات متحده حقایق قتل ابوعاقله را دنبال خواهد کرد/ هنوز حقایق مشخص نیست
چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 08:14

رژیم صهیونیستی همچنان نقش آشکار سربازانش را در قتل شیرین ابوعاقله انکار می‌کند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در بحبوحه اختلافات شدید بین مقامات صهیونیست و فلسطینی در مورد نحوه قتل شیرین ابوعاقله وعده داد در مورد کشته شدن این روزنامه نگار، حقایق را در هر کجا که نیاز باشد جستجو کند.
این روزنامه‌نگار معروف الجزیره در 11 مه هنگامی که در حال پوشش خبری عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری بود، کشته شد.
بلینکن که در یک نشست مختص روزنامه نگاران دانشجو در حاشیه اجلاس سران آمریکای لاتین در لس آنجلس حاضر شده بود، با این پرسش مواجه شد که چرا "مطلقاً هیچ پیامدهایی" برای اسرائیل، متحد تاریخی ایالات متحده وجود نداشته است.
بلینکن درباره حقایق مرتبط با این پرونده مدعی شد: «متاسفم، با احترام، آنها هنوز ثابت نشده اند.»
او مدعی شد: «ما به دنبال یک تحقیق مستقل و معتبر هستیم. وقتی این تحقیقات انجام شود، ما حقایق را در هر کجا که نیاز باشد، دنبال خواهیم کرد. به همین سادگی.»
بلینکن که با خانواده ابوعاقله صحبت کرده است، گفت: «من از فقدان شیرین ابراز تاسف می کنم. او یک روزنامه نگار برجسته بود.»
یک تحقیق از سوی فلسطینیان حکایت از آن دارد که یک سرباز صهیونیست او را به ضرب گلوله کشته است و آن را جنایت جنگی توصیف کرد. یک گزارش سی ان ان به نقل از شاهدان نیز نشان می دهد که به نظر می رسد او در حمله هدفمند نیروهای صهیونیست کشته شده باشد.
اما رژیم صهیونیستی با کتمان این حقایق آشکار، اتهامات را رد کرده و گفته است که در حال تحقیق است، در حالی که از فلسطینی ها می خواهد در تحقیقات مشترک شرکت کنند.
ده ها قانونگذار از حزب دموکرات بلینکن از اف بی آی خواسته اند تا تحقیقاتی را برای دستیابی به یافته های بی طرفانه در مورد قتل او انجام دهد.

پربیننده ترین خبرها