روسیه و سوریه برای مقابله با هواپیماها و پهپادهای متخاصم تمرین هوایی برگزار کردند + فیلم

چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 10:44

نیروی هوایی روسیه و سوریه برای مقابله با هواپیماها و پهپادهای متخاصم تمرین هوایی مشترک بر فراز سوریه برگزار کردند.

العالم سوریه

بنابر گزارش خبرگزاری دولتی سوریه، نیروی هوایی سوریه با همکاری نیروی هوایی روسیه تمرین آموزشی (شبانه و روزانه ای) را در چارچوب هماهنگی و تمرین مشترک ارتش های دو کشور برگزار کرد.

در این تمرین هوایی، هواپیماهای سوخوی 24، 34 و 35 نیروی هوایی روسیه و شش هواپیمای میگ 23 و 29 نیروی هوایی سوریه شرکت داشتند و مقابله با هواپیماهای دشمن فرضی و پهپادها در حریم هوایی سوریه را تمرین کردند.

هواپیماهای ارتش روسیه در این تمرین هوایی نقش پشتیبانی از هواپیماهای سوری را برعهده داشند و اهداف دشمن فرضی شناسایی و به طور کامل منهدم شد و همچنین برای اولین بار اهداف هوایی، شبانه هدف قرار گرفت.

نیروی هوایی روسیه و سوریه همچنین گشت زنی هوایی مشترک در طول ارتفاعات جولان اشغالی سوریه و بخش های جنوبی، شرقی و شمالی این کشور اجرا کردند.

برپایه این گزارش، این تمرین های مشترک در مجموع هماهنگی بالای خلبان های روسیه و سوریه و همکاری گسترده آنها با توجه به وضعیت های مختلف را نشان داد.

ارتش سوریه بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که با حمله جدید رژیم صهیونیستی از سمت منطقه جولان اشغالی سوریه، به برخی نقاط در جنوب دمشق مقابله کرده است.

منابع رسمی سوریه گزارش دادند که پدافند هوایی ارتش سوریه این حمله را دفع و با موشک‌های متجاوز مقابله و اکثر آنها را سرنگون کرد.

این حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی در حالی صورت گرفت که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد چنین حملاتی را محکوم و خواهان توقف آن شده است.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی در بیشتر مواقع این حملات دفع شده است.

پربیننده ترین خبرها