اقدام مناسب ایران در صورت صدور قطعنامه در شورای حکام

چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 17:26

سرپرست نمایندگی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین تاکید کرد: اقدام مناسبی را در واکنش به تصویب قطعنامه احتمالی ضد ایران در شواری حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اتخاذ خواهیم کرد.

العالم _ ایران / سیاسی

«محمدرضا غائبی» روز چهارشنبه در حاشیه نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با موضوع ایران در وین تصریح کرد، گزارش مدیرکل آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران متوازن نیست و این موضوع برای برخی کشورها دستاویز شده است تا ضد ایران اقدام کنند.

«محمدرضا غائبی» اظهار کرد، گزارش سیاسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بهانه‌ای شده است تا آمریکا و سه کشور اروپایی قطعنامه‌ای با اهداف سیاسی ضد ایران ارائه کنند.

سرپرست نمایندگی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین تاکید کرد، موضع ایران صریح و شفاف در صورت صدور قطعنامه در شورای حکام اعلام شده و این قطعنامه اقدامی غیرسازنده و مخرب است.

سرپرست نمایندگی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین اظهار کرد، اگر آمریکا و سه کشور اروپایی بر صدور قطعنامه اصرار کنند، ایران هم اقدامی متقابل و پاسخی محکم به اقدام غیر سازنده آنان اعلام خواهد کرد.

سرپرست نمایندگی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین ابراز امیدواری کرد در فرصت اندک باقیمانده در نتیجه مذاکرات دیپلماتیک، آنان از این اقدام خود عقب‌نشینی کنند.

سرپرست نمایندگی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین همچنین تصریح کرد، ریشه مشکل به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام برمی‌گردد و ایران بر اساس حقوق خود درچارچوب معاهدهNPT و مواد 26 و 36 برجام اقدامات جبرانی را بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ایران انجام داده است.

غائبی تاکید کرد، تحریم‌های آمریکا ضد ایران نقض حقوق بین‌الملل و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است و آثار انسانی و بشردوستانه بر ملت ایران داشته است.

غائبی خاطرنشان کرد، جمهوری اسلامی ایران به طور سازنده در مذاکرات مربوط به احیای برجام شرکت کرده و این کارشکنی طرف آمریکایی بوده که مذاکرات به نتیجه نرسیده است.

سرپرست نمایندگی دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین اظهار کرد، اگر آمریکایی‌ها قبول کنند تعهدهای خود را به نحوی قابل‌ راستی‌آزمایی اجرایی کنند و مورد اطمینان ایران قرار گیرد، جمهوی اسلامی ایران آماده است به همراه بقیه طرف‌ها به تعهدهای برجامی بازگردد.

ایران پرس

پربیننده ترین خبرها