کاخ سفید: بایدن در اجلاس گروه هفت و ناتو شرکت می‌کند

کاخ سفید: بایدن در اجلاس گروه هفت و ناتو شرکت می‌کند
چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 18:02

تلاش‌های بایدن برای اعمال و حفظ تحریم‌ها علیه روسیه با چالش‌های متعددی روبرو شده است.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در اواخر ژوئن با متحدان خود در آلمان و اسپانیا دیدار خواهد کرد زیرا او تلاش می کند ائتلاف شکننده مخالف عملیات نظامی روسیه در اوکراین را حفظ کند.
کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد بایدن در 25 ژوئن (4 تیر) برای شرکت در نشست گروه هفت رهبران کشورهای بزرگ صنعتی جهان به جنوب آلمان سفر خواهد کرد. پس از برگزاری نشست در رشته کوه های آلپ باواریا، رئیس جمهور آمریکا در 28 ژوئن (7 تیر) برای شرکت در گردهمایی کشورهای عضو ناتو به مادرید خواهد رفت.
این دو نشست در حوالی چهارمین ماه آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین برگزار می‌شود. آمریکا و متحدانش در حال ارسال تسلیحات دوربردتر و پیشرفته‌تری به اوکراین هستند زیرا مسکو به دنبال تحکیم دستاوردهای خود در شرق اوکراین است.
تلاش‌های بایدن برای اعمال و حفظ تحریم‌های فلج‌کننده علیه روسیه نیز در بحبوحه افزایش تورم جهانی و شوک‌های عرضه به بازارهای انرژی و مواد غذایی با تهدیدی جدید مواجه است. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین می‌خواهد عضویت سوئد و فنلاند را در ائتلاف ناتو تضمین کند اما ابتدا باید به غلبه بر مخالفت ترکیه، عضو ناتو کمک کند.
اعضای گروه 7 آمریکا، انگلستان، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن هستند.
کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای گفت رهبران درباره حمایت خود از اوکراین، تغییرات آب و هوایی، امنیت بهداشت جهانی، و بحران غذا و انرژی که به دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین تشدید شده است، گفتگو خواهند کرد.
او گفت که رهبران ناتو قرار است برنامه‌هایی را برای هدایت تحولات ائتلاف در دهه آینده، از جمله تقویت بازدارندگی و دفاع، رسیدگی به تهدیدات فراملی مانند حملات سایبری و تغییرات اقلیمی و تعمیق مشارکت با شرکای دموکراتیک در اروپا و آسیا، تأیید کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها