وزیر خارجه هند: با امیر عبداللهیان درباره مسائل مهم از جمله برجام گفت‌وگو کردم

وزیر خارجه هند: با امیر عبداللهیان درباره مسائل مهم از جمله برجام گفت‌وگو کردم
چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 22:43

وزیر خارجه هند از گفت‌وگو با همتای ایرانی خود در باره برجام، اوضاع در افغانستان و اوکراین خبر داد.

العالم - آسیا

وزیر خارجه هند عصر چهارشنبه به وقت تهران از گفت‌وگو با «حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه ایران درباره موضوعات مختلف از جمله برجام خبر داد.

«سوبرامانیام جایشانکار»، وزیر خارجه هند نیز در توییتی نوشت: «رایزنی‌های گسترده‌ای با امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران گفت‌وگوهای مفصلی درباره همکاری‌های دوجانبه از جمله در حوزه تجارت، بهداشت و روابط شهروندان دو کشور انجام دادیم. در این دیدار در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی از جمله برجام، افغانستان و اوکراین صحبت شد.»

وزیر خارجه هند پیشتر نیز در توییتی به به مناسبت ورود وزیر خارجه ایران به دهلی نو نوشت: «ورود امیر عبدالهیان به دهلی نورا خوشامد می‌گویم.گفت‌وگوهای ما امروز پیرامون توسعه روابط نزدیک و دوستانه خواهد بود.»

اوائل صبح چهارشنبه وزیر خارجه ایران وارد دهلی نو شد و قرار است با هدف توسعه روابط راهبردی بین دو کشور با مقام‌های عالی رتبه هند دیدار کند.

«آرندام باقچی» سخنگوی وزارت امور خارجه هند نیز با اعلام ورود «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه هند به «دهلی نو»، این سفر را برای تقویت بیشتر روابط دو کشور هند و جمهوری اسلامی ایران بسیار مؤثر دانست.

اوایل بهمن سال گذشته قرار بود امیرعبداللهیان به دهلی نو برود که به دلیل ابتلای وزیر خارجه هند به کرونا این سفر به تعویق افتاد در همان زمان هم سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه به خبرنگار فارس گفت که این سفر در دستورکار قرار دارد و انجام خواهد شد.

قبل از آن هم قرار بود حسین امیرعبداللهیان شهریور ماه سال گذشته هم بنا به دعوت همتای هندی به دهلی نو سفر کند که به دلیل همراهی در سفر «آیت‌الله رئیسی» رئیس جمهور ایران به تاجیکستان برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری شانگهای این سفر به بعد موکول شد. البته وزرای خارجه دو کشور ۲۹ بهمن در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار کرده بودند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها