حسام الدین آلا اعلام کرد:

هشدار دمشق درباره اقدامات یکجانبه و نقض قانون بین المللی

هشدار دمشق درباره اقدامات یکجانبه و نقض قانون بین المللی
پنج‌شنبه 19 خرداد 1401 - 08:53

نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی در ژنو، درمورد توسل برخی کشورها به اعمال اقدامات یک‌جانبه و نقض قانون بین المللی هشدار داد.

العالم - سوریه

حسام الدین آلا، نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین المللی در ژنو، نسبت به توسل برخی کشورها به اعمال اقدامات یک‌جانبه و نقض قانون بین المللی هشدار داد و آنرا مانع از توسعه، تحقق عدالت اجتماعی، رشد متوازن و توسعه همه جانبه و پایدار در دیگر کشورها دانست.

وی طی سخنانی در نشست سازمان بین المللی کار در ژنو افزود: امروزه بیش از هر زمان تقویت همبستگی و همکاری بین المللی برای توسعه در شرایطی که اقتصاد جهانی همچنان از همه‌گیری کووید -۱۹ و آثار آن رنج می‌برد، از اهمیت ویژه برخودار است.

وی گفت: در پرتو این صحنه پیچیده بین المللی، سوریه با پیامدهای منفی جنگ تروریستی که زیرساخت‌های اقتصادی آن را هدف قرار داده و پیامدهای اقدامات قهری یکجانبه که قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل را نقض می‌کند، مواجه است.

آلا توضیح داد: با وجود پافشاری کشورهای شریک در تجاوز به سوریه برای حمایت از تروریسم و گسترش اقدامات قهری یکجانبه آنها علیه مردم ما و تلاش آنها برای ایجاد اختلال در تلاش‌های ملی برای بازسازی، دمشق با عزم و اراده برای پیشبرد مسیرهای توسعه و بازسازی تلاش می‌کند.

نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین المللی در ژنو، بار دیگر خواستار فعال سازی مسیرهای همکاری مشترک و از سرگیری برنامه همکاری بین سوریه و سازمان بین المللی کار بر اساس برنامه اقدام دولت شد.

آلا از تلاش‌های سازمان بین المللی کار تقدیر کرد و گزارش مقام ارشد این سازمان درباره وضعیت اراضی اشغالی عربی، اشغالگری اسرائیل بر حقوق کارگران در فلسطین از جمله قدس و جولان اشغالی سوریه را مورد ستایش قرار داد.

وی ادامه نقض کنوانسیون‌های بین المللی کار و قطعنامه‌های کنفرانس عمومی توسط رژیم اشغالگر را محکوم کرد.

نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین المللی در ژنو، بر اهمیت فعال سازی کار کمیته حقیقت یاب و نقش آن در رصد اقدامات اشغالگران علیه کارگران سوری در جولان اشغالی تاکید کرد و گفت: جولان اشغالی جزو سرزمین سوریه است و بازگشت آن به سرزمین مادری حق مسلم است.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها