آیا ایران در مذاکرات هسته‌ای تجدید نظر می کند؟

آیا ایران در مذاکرات هسته‌ای تجدید نظر می کند؟
پنج‌شنبه 19 خرداد 1401 - 13:08

پژوهشگران سیاسی معتقدند که قطعنامه آژانس بین المللی انرژی هسته ای درباره برنامه هسته‌ای ایران، نوعی فشار سیاسی علیه تهران بر اساس دستورات آمریکاست؛ آمریکا کاری را که خود نتوانست بر جمهوری اسلامی تحمیل کند، آژانس را مجبور به انجام آن کرد.

العالم - نظرکده

پژوهشگران سیاسی معتقدند که آمریکا در این مرحله هیچ ابزاری برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ندارد لذا سعی می کند با بازگشت به چهار چوب فنی، امتیازاتی را به دست آورد تا بر اساس آنها چانه زنی کند.

کارشناسان مسائل بین الملل هم درباره شیوه ها و ترفندهای غیر دیپلماتیک آمریکا و برخی کشورهای اروپایی برای کشاندن مذاکرات هسته ای به خارج از اتاق گفتگو هشدار داده و خاطرنشان کرده اند که یکی از ابعاد این توطئه، بهره برداری از نقش آژانس برای تشدید فشار بر جمهوری اسلامی ایران است.

این در حالی است که دیپلمات های سابق می گویند که مداخله آژانس گواهی است بر بی اثر بودن ابزارها و اهرمهای فشار سیاسی و دیپلماتیک و تحریمی که همچنان مورد استفاده آمریکا هستند.

آنها خاطرنشان کرده اند که آمریکا قادر به تحقق اهداف خود و رژیم صهیونیستی نیست به همین دلیل به بعد فنی و استفاده ابزاری از آژانس متوسل شده است.

پربیننده ترین خبرها