ضربه‌ای جدید به ائتلاف دولتی نفتالی بنت

ضربه‌ای جدید به ائتلاف دولتی نفتالی بنت
پنج‌شنبه 19 خرداد 1401 - 17:11

نیر اورباخ، از اعضای کنست رژیم صهیونیستی وابسته به حزب یمینا در روزهای اخیر رایزنی‌هایی با حزب لیکود برای خروج از ائتلاف دولتی در مقابل دستیابی به یک صندلی از لیست لیکود در انتخابات آینده داشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه خبری عبری زبان واللا اعلام کرد که آلون دیویدی، شهردار سدیروت یکی از طرف‌های مشارکت کننده در روند میانجیگری میان طرفین است که در روزهای اخیر با اروباخ برای خروج از ائتلاف دولتی چند ملاقات داشته است.

در ادامه گزارش واللا آمده است اورباخ این تماس‌ها را به تنهایی مدیریت کرده، اما ترجیح می‌دهد آیلت شاکید، وزیر امور داخلی اسرائیل بخشی از توافق با لیکود باشد.

منابع مطلع از جزئیات اورباخ اشاره دارند که در روزهای آینده وی تصمیم لازم در این خصوص را اتخاذ خواهد کرد. در صورتی که اورباخ تصمیم بگیرد از ائتلاف دولتی خارج شود ترجیح می‌دهد این اقدام را به همراه شاکید انجام دهد اما وی اعتقاد دارد در این شرایط قادر به خروج از ائتلاف دولتی نفتالی بنت نیست.

اورباخ این هفته در پی رفتار حزب لیست متحد عربی و میرتس در مورد «قانون کرانه باختری» در برخی مذاکرات بر بی اعتمادی به دولت تاکید کرد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حدود دو ماه قبل عیدیت سیلمان، از اعضای کنست وابسته به حزب یمینا خروج از ائتلاف دولتی را اعلام کرد. این اقدام سبب شد ائتلاف دولتی اکثریت خود در کنست را از دست داده و تنها ۶۰ کرسی این نهاد قانون گذاری را در دست داشته باشد.

ایسنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها