تاکيد نخست وزير پاکستان بر اهميت همکاري هاي تجاري با ايران

تاکيد نخست وزير پاکستان بر اهميت همکاري هاي تجاري با ايران
پنج‌شنبه 19 خرداد 1401 - 19:03

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در دیدار با سفیر کشورمان در اسلام آباد بر اهمیت استفاده از ظرفیت همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران تاکید کرد.

العالم - ایران

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در دیدار با سفیر کشورمان در اسلام آباد بر اهمیت استفاده از ظرفیت همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران و نیاز به یافتن راهکار‌های جدید همکاری میان دو کشور همسایه تاکید کرد.

کاخ نخست وزیری پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: "شهباز شریف" نخست وزیر پاکستان بعداز ظهر پنجشنبه میزبان "سید محمد علی حسینی" سفیر جمهوری اسلامی ایران بوده و طرفین طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه را مورد بحث و گفتگو قرار داده اند.

"شهباز شریف" نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه روابط دیرینه و مشترک ایران و پاکستان با پیوند‌های تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و مردمی گره خورده است، تاکید کرد: دو کشور باید هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان خود را در سال جدید به بهترین نحو جشن بگیرند.

نخست وزیر پاکستان همچنین از حمایت‌های پیگیر ایران در موضوع کشمیر به ویژه از سوی مقام معظم رهبری قدردانی و ابراز امیدواری کرد با حمایت مستمر جامعه جهانی، مردم کشمیر به حق تعیین سرنوشت خود بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و خواسته‌های قانونی خود دست یابند.

در بیانیه مذکور آمده است: وضعیت ناپایدار انسانی و اقتصادی افغانستان از دیگر موضوعات بررسی شده در این نشست دوجانبه بود و طرفین با ابراز رضایت از هماهنگی دوجانبه در زمینه مسائل مربوط به افغانستان خواستار آزاد شدن دارایی‌های این کشور شدند.

شهباز شریف در پایان این نشست همچنین از ایران برای اعزام هواپیمای آتش نشانی برای مهار آتش در جنگل‌های "شیرانی" ایالت بلوچستان نیز قدردانی کرده و گفت: پروژه "پولان" در منطقه گوادر که ۱۰۰ مگاوات برق اضافی از ایران به پاکستان می‌دهد نیز از کمک‌هایی است که دولت ایران با آن موافقت کرده و ما نیز امیدواریم به زودی این پروژه تکمیل شود.

سید محمد علی حسینی سفیر کشورمان نیز بار دیگر تبریک مقامات کشورمان به "شهباز شریف" جهت تصدی سمت نخست وزیری پاکستان را ابلاغ داشته و بر تعهد ایران به تقویت همکاری‌های دوجانبه با پاکستان در همه زمینه‌های مورد علاقه تاکید کرد.

وی همچنین رایزنی‌های نزدیک میان دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی از جمله افغانستان را ضروری عنوان کرد.

خبرگزاری صداوسیما

پربیننده ترین خبرها