سقوط بالگرد نظامی آمریکا نزدیک مرز کالیفرنیا و آریزونا

سقوط بالگرد نظامی آمریکا نزدیک مرز کالیفرنیا و آریزونا
جمعه 20 خرداد 1401 - 12:51

یک بالگرد نیروی دریایی آمریکا، در نزدیکی مرز کالیفرنیا و آریزونا سقوط کرد. این دومین حادثه هوایی نیروی نظامی آمریکا طی دو روز در همین منطقه است.

العالم - آمریکا

به نقل از پرس يونايتد، یک بالگرد نیروی دریایی آمریکا، در نزدیکی مرز کالیفرنیا و آریزونا سقوط کرد. این دومین حادثه هوایی نیروی نظامی آمریکا طی دو روز در همین منطقه است.

پایگاه هوایی ال سنترو نیروی دریایی آمریکا تایید کرد که یک بالگرد نیروی دریایی آمریکا بعدازظهر پنجشنبه سقوط کرده است. محل سقوط حدود ۳۵ مایلی شمال یوما، در آریزونا است.

این حادثه تنها یک روز پس از کشته شدن پنج تفنگدار دریایی در سقوط هواپیمای نظامی ام وی ۲۲ اوسپری در اطراف همان منطقه، در نزدیکی امپریال کانتی، کالیفرنیا رخ داد.

تاسیسات هوایی نیروی دریایی ال سنترو در صفحه فیسبوک خود نوشت: ما گزارش‌هایی دریافت کردیم مبنی بر اینکه یک بالگرد نظامی در حدود ۳۵ مایلی شمال یوما، ایالت آریزونا سقوط کرده است. آتش‌نشانان فدرال و سایر امدادگران محلی به محل حادثه می‌روند».

نماینده آتش نشانی امپریال کانتی به لس آنجلس تایمز تایید کرد که آتش نشانان در ساعت ۵:۴۳ بعد از ظهر به وقت محلی پس از گزارشی مبنی بر سقوط یک بالگرد نظامی به بزرگراه ۷۸ نزدیک پالو ورد فراخوانده شدند.

نیروی دریایی نیم ساعت بعد بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که یکی از بالگرد‌های آن‌ها شناسایی شده و در یک محدوده آموزشی سقوط کرده است.

بر اساس گزارش‌های اولیه، هر چهار خدمه بالگرد از این سانحه جان سالم به در بردند. فرمانده زک هارل، از جزیره شمالی ایستگاه هوایی نیروی دریایی در سن دیگو، گفت: یکی از خدمه بالگرد زخمی شده که شدید نیست و به یک بیمارستان محلی منتقل شده است.

ارتش آمریکا می‌گوید در بالگرد سقوط کرده مواد هسته‌ای وجود ندارد. نیروی دریایی آمریکا و تفنگداران دریایی در چند هفته گذشته تمرین‌هایی را در محدوده امپریال کانتی، در صحرای مرز بین کالیفرنیا و آریزونا انجام داده اند.

خبرگزاری صداوسیما

پربیننده ترین خبرها