«قرداحی» باز هم از کشورهای عربی انتقاد کرد؛ لبنان را رها کردید

«قرداحی» باز هم از کشورهای عربی انتقاد کرد؛ لبنان را رها کردید
جمعه 20 خرداد 1401 - 14:49

وزیر سابق اطلاع‌رسانی لبنان ضمن تاکید بر عدم کمک کشورهای عربی به کشورش، تاکید کرد که کشورهای عربی از سال‌ها پیش لبنان را با بحران‌هایش رها کرده‌اند.

العالم - لبنان

اظهارات اخیر «جورج قرداحی» وزیر سابق اطلاع‌رسانی لبنان در خصوص عدم کمک کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس به کشورش در بحران‌ها، باعث بازتاب‌های زیادی شد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» کاربران توئیتر گزیده‌هایی از مصاحبه دو هفته پیش قرداحی با یکی از شبکه‌های عراقی را منتشر می‌کنند که او در آن از برخورد کشورهای عربی با لبنان در بحران‌ها انتقاد می‌کند.

وزیر سابق اطلاع‌رسانی لبنان می‌گوید: «برادران خلیجی ما [کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس] می‌گویند ما لبنان را ترک خواهیم کرد؛ آنان از مدت‌ها پیش لبنان را ترک کردند».

قرداحی افزود: «در تمام بحران‌هایی که لبنان از سر گذراند، [کشورهای عربی] حتی قطره‌ای آب به آن ندادند؛ ده سال است که از بحران‌های اقتصادی و کمبود سوخت‌هایی مانند بنزینو گازوئیل دچار بحران شده‌ایم؛ هیچ‌کس [در این مدت] به سوی ما نگاه نکرده است».

وی در این مصاحبه تصریح کرد که کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج‌فارس «به دنبال فرصتی» برای خروج از لبنان بودند و با اظهارات او [درباره بیهوده بودن جنگ یمن] به این فرصت رسیدند.

وزیر سابق اطلاع‌رسانی لبنان ادامه داد: «هیچ‌یک [از این کشورهای عربی] برای ما یک تانکر بنزین یا گازوئیل نفرستاد تا مردمِ [لبنان] از سوی متحدانشان احساس دل‌گرمی کنند».

این اظهارات در حالی از سوی قرداحی مطرح می‌شود که وی هفته گذشته ضمن استقبال از تمدید آتش‌بس انسانی دوماهه در یمن، از مواضع سابق خود در حمایت از یمنی‌ها دفاع کرد و آن‌ها را درست دانست.

چند ماه گذشته، قرداحی طی اظهاراتی اقدامات ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در یمن را «تجاوز» توصیف کرده بود و تاکید داشت که مردم یمن نه در حال جنگ، بلکه به دنبال «دفاع از خود» هستند.

در پی این مواضع وزیر سابق اطلاع‌رسانی لبنان، کشورهای عربستان سعودی، امارات، بحرین و کویت سُفرای خود را از بیروت فرا خواندند. برخی از این کشورها نیز قبل از استعفای قرداحی از دولت، سُفرای لبنان را از کشورهای خود اخراج کردند.

پربیننده ترین خبرها