هشدار سیدحسن نصرالله به اشغالگران؛ دست‌درازی به منابع لبنان ممنوع!

هشدار سیدحسن نصرالله به اشغالگران؛ دست‌درازی به منابع لبنان ممنوع!
جمعه 20 خرداد 1401 - 14:03

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی شب گذشته خود با پیوند دادن عمق بحران اقتصادی معیشتی به ثروت نفتی لبنان، پرونده دزدی نفت لبنان توسط رژیم صهیونیستی را مطرح کرد.

العالم – درگوشی

سخنرانی دبیرکل حزب‌الله که حاوی مواضع مقاومت در قبال تهدیدات اسرائیل علیه لبنان بود.

دست درازی اشغالگران صهیونیستی به ذخایر نفتی و گازی لبنان در شرایطی مطرح می شود که به دلیل جنگ روسیه و ناتو، نوعی تنش و قطب‌ بندی در جهان به وجود آمده است که یکی از مهمترین محورهای آن، امید غرب به مدیترانه به عنوان جایگزین انرژی و گاز مورد نیاز اروپا به جای انرژی و گاز روسیه است.

سیدحسن نصرالله در سخنرانی اش کوشید همه اقشار مردم لبنان را وارد نبرد ماهیتی برای احقاق حقوق ملی‌شان کند.

این در زمانی است که نیروهای سلطه گر در تلاشند از نقاط ضعف لبنان برای نفوذ در این کشور بهره‌برداری کنند لذا سخنرانی نصرالله در این برهه حساس انجام شد تا ضعف لبنانی ها را از طریق اتفاق آراء به عامل قدرت تبدیل و نقشه شیطانی دشمن علیه منطقه را خنثی کند.

ناظران امور لبنان معتقدند نصرالله در سخنرانی راهبردی خود دو پیام ارسال کرد، اولین پیام به رهبری سیاسی و مردم لبنان مبنی بر اتخاذ رویکرد صحیح دیپلماتیک از طریق مذاکره در کنار وحدت است.

دوم آن که نصرالله ضمن روحیه دادن به رزمندگان مقاومت، به رژیم صهیونیستی گفت که هر چقدر قدرتمند باشد نمی‌ تواند ثروت لبنان را بدزدد.

مقاومت لبنان تجربه ای طولانی را پشت سر گذاشته و مملو از دستاوردها، تجربه و توانمندی هایی است که به نفع آن است، به همین دلیل، این بار نیز توطئه قدرت های جهانی برای غارت منابع لبنان از عمق دریا در نطفه با شکست مواجه شد.

فاصله پایان جنگ ژوئیه 2006 تا پیروزی های پی در پی محور مقاومت، مسیری طولانی و مملو از خلاقیت و نوآوری جنگی است که همگی باعث شد نصرالله معادله بازدارندگی را با اطمینان بالایی مطرح کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها