لیبی.. آرامش در طرابلس پس از درگیری های خشونت بار بین گروه های نظامی + فیلم

لیبی.. آرامش در طرابلس پس از درگیری های خشونت بار بین گروه های نظامی + فیلم
شنبه 21 خرداد 1401 - 14:02

پس از چند روز درگیری های شدید بین دو گروه نظامی در منطقه ای در طرابلس لیبی، آرامش دوباره به این شهر بازگشت.

العالم - لیبی

رسانه های لیبی اعلام کردند درگیری و تیراندازی های بی هدف بین شبه ‌نظامیان وابسته به یک نهاد امنیتی مستقر در طرابلس، پایتخت لیبی به رهبری عبدالغنی الککلی و گروه شبه نظامی دیگری از زنتان در طرابلس، باعث ترس و وحشت اهالی منطقه شد.

به گفته سایت "بوابه الوسط" درگیری بین عناصر وابسته به گردان "النواصی" و گروه دیگری به رهبری عبد الغنی الککلی معروف به "غنیوه" رخ داد.

گردان النواصی به فرماندهی مصطفی قدور بر بخش های حساسی از پایتخت از جمله مراکز رسمی و فرودگاه بین المللی معیتیقه در منطقه سوق الجمعه سایه افکنده است.

شهروندان لیبی ویدیوها و عکس هایی را از درگیری های شدید نزدیک یکی از میدان های بزرگ شهر منتشر کرده اند.

در این ویدیوها همچنین صحنه هایی از فرار خانواده ها و کودکان از مناطق درگیری دیده می شود.

به دنبال این درگیریها یگان وابسته به تیپ 444 به سمت طرابلس حمله کرده و کنترل اوضاع را به دست گرفته و به درگیری های مسلحانه پایان داده است.

عبد الحمید الدبیبه، نخست وزیر لیبی هم در تماس تلفنی با سرتیپ محمود حمزه، در جریان حوادث جاری و کنترل بر منطقه درگیری و بازگشت آرامش به منطقه قرار گرفت. در این تماس حرفی به قربانیان احتمالی اشاره ای نشد.

از سوی دیگر خالد المشری، رئیس شورای عالی این درگیری ها را محکوم کرده و آن را بازی کردن گروه های مسلح سازماندهی نشده با زندگی مردم دانست.

المشری از شورای ریاستی و دولت خواست تحقیقاتی را درباره این حادثه انجام داده و آن را به اطلاع عموم برساند و عوامل آن را مجازات کند.

احتمال می رود این درگیری ها با کشمکش های بین دولت عبد الحمید الدبیبه و دولت فتحی باشاغا مرتبط باشد. فتحی باشاغا اخیرا با حمایت گردان النواصی وارد طرابلس شده و باعث آغاز این درگیری شد.

پربیننده ترین خبرها