شهادت آزاده فلسطینی در کرانه باختری

شهادت آزاده فلسطینی در کرانه باختری
شنبه 21 خرداد 1401 - 15:25

یک آزاده فلسطینی که چند روز پیش به ضرب گلوله صهیونیست‌ها زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

العالم - فلسطین اشغالی

آزاده فلسطینی «سمیح عمارنه» چند روز پیش به ضربه گلوله نظامیان صهیونیست در «یعبد» کرانه باختری زخمی و به بیمارستان «الاستشاری» رام‌الله منتقل شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، وزارت بهداشت فلسطین امروز (شنبه) از شهادت این آزاده فلسطینی به دلیل شدت جراحات خبر داد.

شهید عمارنه

در همین راستا، گزارش سالانه «التجمع الوطنی لأسر شهداء فلسطین» (انجمن ملی خانواده‌های شهدای فلسطین) نشان می‌دهد که در سال گذشته میلادی ۳۵۷ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

«محمد صبیحات» دبیر کل این انجمن می‌گوید که بر اساس تحقیقات میدانی و بررسی‌های انجام شده در استان‌های مختلف، همه این شهدا از تاریخ ۱/۱/۲۰۲۱ تا ۳۱/۱۲/۲۰۲۱ به شهاده رسیده‌اند.

بنابر گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، ۱۹ درصد این شهدا را زنان فلسطینی تشکیل می‌دهند که از زمان اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸، این رقم بی‌سابقه است.

در این گزارش با اشاره به اینکه ۲۲ درصد این شهدا را کودکان تشکیل می‌دهند، آمده است که سکوت جامعه جهانی در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی، این رژیم را برای ارتکاب جنایت بیشتر علیه فرزندان ملت فلسطین ترغیب کرده است.

صبیحات همچنین جامعه جهانی، نهادهای انساندوستانه و دیگر نهادی ذینفع در تشکیلات خودگردان فلسطین به ویژه وزارتخانه‌های دادگستری و خارجه را به پیگیرد قانونی رژیم اشغالگر و نظامیان آن در دادگاه‌های بین‌المللی فراخواند.

فارس

پربیننده ترین خبرها