افتتاح دفتر شبکه صهیونیستی در مراکش و شهادت 55 خبرنگار فلسطینی توسط "اسرائیل"!

افتتاح دفتر شبکه صهیونیستی در مراکش و شهادت 55 خبرنگار فلسطینی توسط
شنبه 14 خرداد 1401 - 22:23

تنها با گذشت چند هفته از ترور شیرین ابو عاقله روزنامه نگار فلسطینی توسط یک نظامی "اسرائیلی" دولت مراکش دو دفتر برای شبکه تلویزیونی صهیونیستی «i24» با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایات نیروهای اشغالگر علیه مردم بی دفاع فلسطین و تحریف واقعیت در قدس و فلسطین اشغالی، افتتاح کرد.

العالم_فلسطین اشغالی

در بیانیه شبکه «اسرائیلی آی نیوز 24» آمده است: افتتاح این دو دفتر بخشی از اقدامات شبکه آی نیوز 24 (I News 24 ) برای گسترش فعالیت های خود در سطح بین المللی از جمل پاریس، نیویورک، واشنگتن، تل آویو، لس آنجلس، دبی و اکنون رباط و کازابلانکا است."

در دسامبر 2020، شبکه آی نیوز 24، توافق نامه ای را با شرکت رسانه ای ابوظبی امضا کرد که امکان "تبادل" محتوا بین دو کشور را فراهم می کند. این قرارداد پس از امضای توافق نامه عادی سازی روابط بین امارات متحده عربی و رژیم اشغالگر اسرائیل منعقد شد.

در مراسم افتتاحیه دفتر شبکه «اسرائیلی آی نیوز 24» مقامات عالی رتبه مراکش از جمله دو وزیر این کشور حضور داشتند، تاریخ برگزاری «جشن» افتتاح دفاتر این شبکه، چند روز پس از سالگرد اشغال بیت المقدس، تخریب محله مراکشی ها توسط رژیم صهیونیستی و غصب کلیدهای دروازه مراکش یا "باب المغاربه" در مسجد مبارک الاقصی بود.

آنچه خشم افکار عمومی مراکش را برانگیخت، پاسخ مصطفی بیتاس، سخنگوی دولت مراکش به انتقادات مراکش ها علیه عادی سازی در این سطح با رژیم صهیونیستی بود، او در پاسخ به اعتراض مردم گفت: «دولت از این موضوع خجالت نمی کشد

رفتار برخی کشور‌های عربی با رژیم اشغالگر صهیونیستی، پرسش‌های زیادی را در مورد اهداف واقعی پشت صحنه این "عادی‌سازی" ایجاد می‌کند؛ از جمله این که آیا در میان توافق‌های عادی‌سازی موسوم به قراردادهای «ابراهیم»، نفعی به مردم کشورهای سازشکار می رسد؟

یا اینکه چنین قراردادهایی منحصراً به نفع رژیم اشغالگر قدس است و هیچ نفعی برای ملت‌های عرب در کشورهای سازشکارندارد.

سوال دیگر این که افتتاح دفتر رسانه ای در مراکش برای یک کانال صهیونیستی، چه منفعتی برای مردم مراکش دارد؟ با توجه به این که نه یک دفتر، بلکه به طور همزمان دو دفتر افتتاح شده است!

این در حالی است که صهیونیست ها تنها از سال 2000 تاکنون 55 روزنامه نگار فلسطینی از جمله شیرین ابوعاقله را کشتند تا حقیقت جاری در فلسطین را ابتدا پنهان و سپس جعل کنند.

نکته مهم این است که شبکه «اسرائیلی آی نیوز 24» در زمینه جعل و تحریف واقعیت، سابقه طولانی دارد. حال دولت مراکش افتتاح دو دفتر برای این شبکه را در رباط و کازابلانکا، جشن می گیرد!

پربیننده ترین خبرها