تظاهرات لبنانی ها در مرز با فلسطین اشغالی

تظاهرات لبنانی ها در مرز با فلسطین اشغالی
شنبه 21 خرداد 1401 - 22:27

لبنانی‌ها بعدازظهر شنبه، در "ناقوره" شهر مرزی با فلسطین اشغالی در جنوب لبنان تحصن اعتراضی ترتیب دادند و خواستار حفاظت از ثروت دریایی این کشور شدند.

العالم - لبنان

لبنانی ها همچنین درخواست کردند با اصلاح توافق شماره 6433، مرزهای این منطقه مورد مناقشه بین لبنان و رژیم صهیونیستی، مشخص شود.

"فراس حمدان" نماینده لبنان، "حلیمه قعقور" نماینده مجلس و "ملحم خلف" نماینده مجلس نیز در این مراسم حضور داشتند.

نمایندگان "نیروهای تغییر" خواستار اصلاح فرمان 6433/2011 هستند که مساحت منطقه مورد مناقشه بین لبنان و رژیم اشغالگر قدس را به وسعت 860 کیلومتر مربع تعریف می کند که توسط خط 23 مشخص شده است و به جای خط 29، خط 23 تصویب شده است. همچنین از سازمان ملل خواستند برای حفظ ثروت لبنان تلاش کند.

این نمایندگان در بیانیه ای، اقداماتی را که بعدا برای رسیدن به هدف مورد نظر یعنی حفظ ثروت نفتی لبنان انجام خواهند داد، اعلام کردند.

آنها همچنین اعلام کردند که به مذاکرات غیرمستقیم پایبند هستند، مشروط بر اینکه این مذاکرات بر حاکمیت لبنان تأثیری نداشته باشد.

گفتنی است "نبیه بری"، رئیس پارلمان لبنان در ابتدای اکتبر سال 2020 از توافق بر سر چارچوبی برای مذاکره خبر داد. گفتنی است این مذاکرات، پیرامون تعیین مرز در جنوب لبنان تحت نظارت و با پرچم سازمان ملل متحد، و با کمک ایالات متحده آمریکا، صورت می گیرد. این در حالی است که لبنان بر سر مرزبندی منطقه اقتصادی خود با "رژیم صهیونیستی" مناقشه دارد.

پنج دور مذاکرات غیرمستقیم برای تعیین مرزهای دریایی بین دو طرف در مقر نیروهای بین المللی "یونیفیل" در منطقه راس الناقوره در جنوب لبنان برگزار شد.

تاکنون پنج دور در فاصله زمانی 14 اکتبر 2020 تا 14 می 2021 برگزار شده است. هیأت مذاکره کننده لبنانی، در دور پنجم مذاکره، بر حقش درباره مرزهای دریایی خود، مطابق با "قانون دریا" تاکید داشت و مذاکرات پس از آن متوقف شد.

پربیننده ترین خبرها