تظاهرات چند هزار نفری آمریکایی‌ها برای تشدید کنترل سلاح گرم

تظاهرات چند هزار نفری آمریکایی‌ها برای تشدید کنترل سلاح گرم
يکشنبه 22 خرداد 1401 - 04:08

هزاران نفر در واشنگتن و سایر شهرهای مهم آمریکا با برگزاری تظاهرات گسترده، خواستار تدابیر سخت‌گیرانه‌تر علیه آزادی حمل سلاح گرم شدند.

العالم-آمریکا

فزایش تعداد حوادث تیراندازی‌های کور در آمریکا و بیشتر شدن شمار تلفات خشونت با سلاح گرم در سایه بی‌اعتنایی مقامات کاخ سفید و فشارهای لابی تولیدکنندگان تسلیحات، صدای مردم این کشور را نیز درآورد.

هزاران نفر از مردم واشنگتن و دیگر شهرهای آمریکا بامداد یکشنبه (به وقت ایران) با برپایی تظاهرات گسترده، از سیاستمداران آمریکایی خواستند قانونی را با هدف مهار خشونت سلاح گرم، پس از کشتار ماه گذشته در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس، تصویب کنند.

شبکه «اِی‌بی‌سی نیوز» گزارش داد: «جنبش موسوم به "برای زندگی‌مان راهپیمایی می‌کنیم"، که توسط دانش آموزان بازماندگان قتل عام سال ۲۰۱۸ در دبیرستان فلوریدا تأسیس شد، خبر داده که بیش از ۴۵۰ تجمع را در سراسر ایالت متحده از جمله در نیویورک، لس‌آنجلس و شیکاگو برنامه‌ریزی کرده است».

بر این اساس، سازمان‌دهندگان تظاهرات‌های روز شنبه (به وقت محلی) گفتند که در واشنگتن، ۴۰ هزار نفر در پارک مرکزی (نشنال مال) نزدیک بنای یادبود «جورج واشنگتن» تجمع کردند.

تظاهرات واشنگتن البته لحظه‌ای از وحشت و هراس از چیزی که برای آن تجمع شده بود را نیز تجربه کرد. حین سخرانی یکی از اعضای جنبش ضد سلاح، مردی با سرعت به سمت صحنه دوید، که باعث شد جمعیت حاضر شروع به فرار کردن و فریاد زدن کنند. اما مرد غیرمسلح به سرعت بازداشت شد و سخنران به مردم اطمینان داد که هیچ تهدیدی وجود ندارد.

به نوشته ای‌بی‌سی نیوز، برگزارکنندگان تظاهرات‌های سراسر آمریکا می‌گویند این تجمعات مخصوصاً در واشنگتن، پیامی ساده برای سران سیاسی این کشور دارد، و آن پیام این است که «انفعال شما، آمریکایی‌ها را به کشتن می‌دهد».

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها