محمود عباس: زمان خروج اشغالگران فرا رسیده است

محمود عباس: زمان خروج اشغالگران فرا رسیده است
يکشنبه 22 خرداد 1401 - 04:53

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شنبه شب در دیدار با معاون وزیر خارجه آمریکا در رام الله با بیان اینکه در مقابل رژیم صهیونیستی از اصول ملی خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم، تاکید کرد: زمان خروج اشغالگران فرا رسیده است.

العالم-فلسطین اشغالی

«محمود عباس» در دیدار با «باربرا لیف» و هیأت همراهش با بیان اینکه هدف ما رهایی از اشغالگری بر اساس قطعنامه‌های بین المللی است، گفت: بیت المقدس شرقی تا ابد پایتخت کشور فلسطین بوده و خواهد ماند و ما از اصول ملی خود عقب نشینی نخواهیم کرد و در خاک خود باقی خواهیم ماند و زمان خروج اشغالگران فرا رسیده است.

وی افزود که فلسطین با توجه به ناتوانی جامعه بین المللی در وادار کردن رژیم صهیونیستی به تبعیت از قطعنامه‌های بین المللی و توقف اقدامات جنایتکارانه و اشغالگرانه‌اش، در صدد اتخاذ تدابیری برای مقابله با تشدید تنش‌های رژیم صهیونیستی است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفت که رژیم صهیونیستی با انجام پاکسازی قومی و تبعیض نژادی، در سایه سکوت آمریکا در قبال این اقدامات آشکارا قوانین بین المللی را نقض می‌کند.

عباس همچنین بر لزوم حذف سازمان آزادیبخش فلسطین از فهرست تروریسم آمریکا، بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی و دفتر ساف در واشنگتن و توقف تمامی اقدامات یکجانبه تاکید کرد.

از طرف دیگر باربرا لیف دستیار وزیر امور خارجه ایالات متحده بر تعهد دولت بایدن به راه حل دو کشوری تأکید کرد و گفت که مأموریت هیأت وی آماده سازی شرایط برای سفر رئیس جمهور آمریکا است که می‌خواهد با محمود عباس رئیس جمهور ملاقات و در مورد تقویت مشارکت و روابط فلسطینی - آمریکایی و یافتن راه‌هایی برای توقف تنش‌ها در منطقه و حرکت به سمت افق سیاسی گفت وگو کند.

این دیدار درحالی صورت گرفته است که حملات صهیونیست‌ها به فلسطینیان و نیز تلاش‌ها برای افزایش شهرک سازی‌ها و تخریب منازل فلسطینیان در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها