در مصر اتفاق افتاد؛

کشته شدن ۵ نفر در حمله تروریست های وابسته به داعش در «سینا»

کشته شدن ۵ نفر در حمله تروریست های وابسته به داعش در «سینا»
يکشنبه 22 خرداد 1401 - 11:10

منابع محلی مصری شنبه شب خبر دادند که در حمله عناصر گروه تروریستی موسوم به «ولایت سینا» در شبه جزیره سینا، ۵ نفر از اعضای ارتش و قبایل حامی آن کشته شدند.

العالم - مصر

در حمله عناصر گروه تروریستی موسوم به «ولایت سینا» وابسته به داعش در شهر «رفح» در استان سینا به مواضع ارتش مصر و قبایل حامی آن در شمال این کشور، ۵ نفر از جمله دو نظامی ارتش و سه عضو این قبایل کشته شدند.

منابع پزشکی محلی در خصوص این حمله گفتند: اجساد دو نظامی ارتش مصر که عضو گردان ۲۸۰ ارتش بوده و در حوزه شهر رفح سینا خدمت می‌کردند، پس از هدف قرار گرفتن با گلوله‌های واقعی از فاصله نزدیک به بیمارستان دولتی «العریش» منتقل شدند.

این در حالی است که گروه تروریستی «ولایت سینا» سپس در بیانیه‌ای اعلام کردند که با گروه‌های قبیله‌ای در غرب رفح درگیر و دو تن از اعضای آن کشته و تعدادی دیگر زخمی شده‌اند.

گروه موسوم به «انصار بیت‌المقدس» خطرناک‌ترین گروه افراطی در شبه جزیره سینا است که پس از بیعت با گروه تروریستی «داعش»، نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داده است.

گفتنی است که ماه گذشته، نیروهای امنیتی مصر پس از حمله مسلحانه در شمال سینا که منجر به کشته شدن ۵ تن از این نیروها شد، حملاتی را علیه عناصر تروریستی در شمال سینا آغاز کردند.

تکفیری‌ها به دنبال شکست در برخی از کشورهای منطقه مانند سوریه و عراق در سال‌های اخیر به دیگر کشورهای منطقه از جمله شمال آفریقا فرار کرده و موجب ناامن شدن این کشورها شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها