برنامه سفر بایدن به منطقه با نظارت تل‌آویو

برنامه سفر بایدن به منطقه با نظارت تل‌آویو
يکشنبه 22 خرداد 1401 - 21:46

منابع خبری از رایزنی مقام‌های ارشد امنیتی رژیم موقت صهیونیستی با مقام‌های آمریکایی پیرامون سفر آتی «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده به غرب آسیا خبر دادند.

العالم - آمریکا

منابع خبری صهیونیستی غروب یکشنبه به وقت تهران از رایزنی مقام‌های ارشد این رژیم موقت با مقامات آمریکایی در زمینه سفر آتی «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده به خاورمیانه و دیدار وی از عربستان و فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش منابع خبری،«ایال هولاتا» مشاور امنیتی رژیم موقت صهیونیستی صبح یکشنبه با «باربارا لیف» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک دیدار و در مورد سفر برنامه ریزی شده بایدن به خاورمیانه گفت‌وگو کرد.

روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز گزارش کرد که کاخ سفید روز دوشنبه رسما سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی را اعلام خواهد کرد.

براساس گزارشها، پیش از این گفته شده بود، بایدن قرار است در ماه جولای به ریاض سفر کند. با این وجود روز گذشته بایدن گفته بود که هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته است.

یک مقام آمریکایی به روزنامه وال استریت ژورنال گفت: «رئیس جمهوری در ماه جولای در قالب سفر منطقه‌ای خود به ریاض سفر خواهد کرد. وی همچنین به فلسطینی اشغالی نیز سفر می‌کند.»

انتظار می‌رود بایدن در ریاض با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیدار و رایزنی کند. کاخ سفید پیش از این اعلام کرده بود که بایدن احساس می‌کند ولیعهد عربستان سعودی، به دلیل نقش داشتن در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار سعودی نشریه واشنگتن پست، در ترکیه در سال ۲۰۱۸، چهره‌ای «منفور» است و به همین دلیل بایدن قصد ندارد به عربستان سفر کند.

اما به دنبال ادامه‌دار شدن درگیری‌های نظامی در اوکراین و تلاطم‌های پیاپی در بازار نفت و نیز افزایش قیمت سوخت در کشور‌های غربی به ویژه آمریکا، واشنگتن به دنبال تقویت روابط خود با شاهزاده‌های سعودی است.

رسانه های آمریکایی اخیرا از تلاشهای پشت پرده واشنگتن برای تسریع در روند عادی سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی خبر داده بودند. اقدامیکه که احتمالا یکی از دستور کارهای بایدن در سفر به منطقه خواهد بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها