هیاهوی حملات هوایی "اسرائیل" علیه ایران در سوریه چرا؟

هیاهوی حملات هوایی
دوشنبه 23 خرداد 1401 - 19:15

العالم _ سوریه

خبر:

در حالی که مقامات و رسانه های اسرائیلی تشدید حملات هوایی و موشکی خود بر مواضع ایران و حزب الله در سوریه را هر از گاهی بزرگنمایی می کنند یک مقام امنیتی در گفتگو با شبکه العالم تعداد دقیق این حملات را از ابتدای تحمیل جنگ بر سوریه تاکنون 158 عملیات اعلام کرد.


تحلیل:

- 2 سال پیش و بعد از انکه نتانیاهو با افتخار و به شکلی مکرر از انجام 200 عملیات هوایی و موشکی علیه مواضع ایرانی در سوریه خبرسازی می کرد و بر شهادت تعداد کثیری از نیروهای ایرانی مدافع حرم در سوریه توسط اسرائیل تاکید می کرد، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران رقم دقیق شهدای ایرانی را در طول 9 سال 8 شهید (البته با ذکر نام شهدا) اعلام کرد.

- در شرایط جدید و پس از آنکه اخباری مبنی بر جایگزین شدن نیروهای محور مقاومت به جای نیروهای روسی در سوریه رسانه ای شد اسرائیل حجم عملیات هوایی خود در سوریه و متاثر از آن میزان تبلیغ بر خسارات وارده بر مواضع و نیروهای ایرانی و حزب الله در این کشور را فزونی بخشید. صرف نظر از صحت و سقم خبر تقویت حضور نیروهای ایرانی در سوریه طی هفته های اخیر آنچه مهم است اینکه رقم دقیق تعداد شهدای ایرانی و حزب الله طی سال های بحران در سوریه بر خلاف ادعاهای صهیونیست ها 11 شهید ایرانی و 12 شهید از حزب الله است.

- اعلام این خبر با تاکید بر انجام 158 عملیات هوایی عموما ناکام رژیم در طول 11سال و علیه مواضع و نیروهای ایرانی و حزب الله در سوریه به تنهایی گویای واقعیت میدان نبرد میان اسرائیل و محور مقاومت در سوریه است.

- بنا به گفته این مقام امنیتی هیچ یک از اقدامات رژیم در مقابل ایران نه در داخل و نه در خارج از کشور بی پاسخ نمانده و نمی ماند و همواره این اقدامات با پاسخ هایی دردناک تر از تعرض های رژیم همراه است.

- فروکش کردن جنگ موسوم به کشتی ها ازسال گذشته به این طرف، حملات سایبری مداوم به زیر ساخت های رژیم و تعطیلی انها در موارد عدیده، حمله موشکی به مرکز صهیونیستی در اربیل عراق و بالاخره ماجراهای اخیر آتش سوزی نزدیک به 20 اتوبوس اسرائیلی و همچنین به هلاکت رسیدن افسر اطلاعاتی رژیم در "یافا" طی روزهای اخیر، تنها نمونه هایی انگشت شمار از واقعیت میدان رویارویی با اسرائیل در داخل و خارج از سرزمین های اشغالی است. اسرائیل به خوبی و با گوشت و پوست این واقعیت را دریافته است که دوران "بزن دررویی" مدت ها است به پایان رسیده است اما حکام رژیم برای فرار از فروپاشی ائتلاف شکننده داخلی اسرائیل از یک سو و با هدف ناکام کاهش حضور محور مقاومت در سوریه، ضمن سانسور واقعیت میدان نبرد می کوشند تا حداقل در تبلیغات و عوام فریبی خود را پرچم دار پیروز نبرد معرفی کنند. این در حالی است که ایران و حزب الله به دعوت رسمی و قانونی نظام سوریه و با هدف حمایت از مردم این کشور در مقابل انواع تجاوزات غربی- عبری و عربی در این کشور حاضر شده اند و 11 سال تلاش برای دور کردن ایشان از سوریه همواره به دیوار ناکامی برخورد کرده است.

علی رمضانی

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها