حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق؛ بازی رژیم صهیونیستی با آتش

حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق؛ بازی رژیم صهیونیستی با آتش
يکشنبه 22 خرداد 1401 - 22:37

به گفته ناظران، رژیم صهیونیستی با آتش بازی می کند و در پی بهانه هایی برای گشودن جبه های جنگ و درگیری های جدید برای بر هم زدن اوضاع در منطقه است.

العالم _ سوریه

رژیم اشغالگر صهیونیستی در روزهای اخیر آشکارا ضد سوریه در پی تشدید تنش بوده است.

این رژیم تلاش می کند منطقه را با گزینه هایی روبرو کند که بسیار خطرناکند تا در تجاوز به سوریه، از مرحله حمایت از تروریست ها، وارد رویارویی مستقیم با این کشور شود.

تجاوز اخیر روز جمعه گذشته رژیم اشغالگر از طریق هدف قرار دادن زیر ساخت های فرودگاه بین المللی دمشق، باعث خارج شدن باند این فرودگاه از فعالیت شد. چند مکان مختلف در این فرودگاه بین المللی از جمله سالن دوم آن بر اثر این تجاوز به شدت آسیب دیدند.

وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد در نتیجه این حمله و زیان های ناشی از آن، پروازهای ورودی و خروجی از این فرودگاه تا اطلاع بعدی لغو شدند. در همین حال کارکنان پروازهای مسافری و شرکت های ملی تخصصی برای ترمیم مکان های آسیب دیده فرودگاه تلاش می کنند.

رژیم اشغالگر با تجاوز پیوسته خود به سوریه، همه قوانین و مقررات بین المللی را زیر پا نهاده و به ریشخند گرفته و جان بیگناهان از کارکنان گرفته تا مسافران از ملیت های مختلف را به خطر انداخته است.

این رژیم علاوه بر این فعالیت پروازهای تجاری و مسافری را در معرض خطر بزرگ قرار داده است به گونه ای که این امکان وجود دارد که هواپیماهایی با مسافران، در معرض تهدید قرار گیرند که هیچ ارتباطی با هیچ گونه نزاعی در منطقه ندارند.

سوالی که هم اکنون مطرح می شود این است که چرا رژیم اشغالگر اسرائیل زیرساخت های فرودگاه دمشق را هدف قرار داده است؟

آن گونه که دولت سوریه به طور رسمی واکنش نشان داد و نیز آن گونه که ناظران می گویند، رژیم اشغالگر تلاش می کند صلح و امنیت منطقه را به خطر اندازد تا اوضاع بی ثبات و شکننده داخلی خود را پنهان کند و در همین حال به گروه های تروریستی باقی مانده در سوریه جانی دوباره بدهد.

رژیم اشغالگر تا کنون نتوانسته است مانع از این شود که دولت سوریه بیشتر مناطق این کشور را آزاد و توان خود را بازیابی کند و به همین علت تلاش می کند به حکومت سوریه فشار آورد، چه از طریق حمایت از گروه های تروریستی باقی مانده در مناطق پراکنده از جمله در جنوب این کشور و چه از طریق حمایت از داعش با کمک اشعالگران آمریکایی در منطقه البادیه و حمایت از گروه های تروریستی در ادلب.

به گفته ناظران، رژیم اسرائیل با آتش بازی می کند و در پی بهانه هایی برای گشودن جبه های جنگ و درگیری های جدید برای بر هم زدن اوضاع در منطقه است، اقدامی که متناسب با استرتژی تجاوزکارانه آن با هدف به تسلیم واداشتن کشورهای منطقه و بازداشتن آنها از برخورداری از توان نظامی و اقتصادی برای دفاع از حاکمیت و مردم خود است.

با این حال شکی نیست که سوریه در زمان و مکان مناسب به تجاوز اسرائیل به فرودگاه بین المللی دمشق پاسخ خواهد داد، هرچند به گونه ای که با اولویت ها و گزینه های آن در این زمینه منسجم و هماهنگ باشد.

پربیننده ترین خبرها