حزب الله لبنان: عاملان شناخته شده کشتار «اهدن» باید مجازات شوند

حزب الله لبنان: عاملان شناخته شده کشتار «اهدن» باید مجازات شوند
سه شنبه 24 خرداد 1401 - 02:31

جنبش حزب الله لبنان دوشنبه شب در بیانیه‌ای در سالگرد کشتار «اهدن» این کشتار را محکوم و بر لزوم مجازات عاملان شناخته شده آن تأکید کرد.

العالم-لبنان

در بیانیه جنبش حزب الله آمده است: در سالگرد دردناک قتل عام هولناک اهدن قرار داریم که طی آن تونی سلیمان فرنجیه نماینده و وزیر، همسر و دخترشان و تعداد زیادی از حامیانش در عملیات جنایتکارانه‌ای کشته شدند که نمایانگر وحشتناک ترین صحنه جنگ داخلی بود که در گذشته، لبنان را فرا گرفت و علل، نتایج و درس‌هایی که لبنانی‌ها باید از آن بیاموزند، هنوز مطالعه و مستند نشده است. متأسفانه عده‌ای هنوز در دیوارهای تاریک جنگ داخلی به سر می‌برند و برای بهانه تراشی، فتنه و ضربه زدن به امنیت و ثبات داخلی تلاش می‌کنند.

حزب الله افزوده است: جنایتکاران می‌خواستند به این خاندان اصیل ضربه بزنند که سرنوشت آن با وحدت لبنان و عربیت اصیل و واقعی آن پیوند خورده است و همچنین صحنه لبنان را برای خدمت به دشمن و پروژه‌های تهاجمی آن آماده کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حزب الله ضمن تسلیت مجدد به سلیمان فرنجیه بر خط و مشی سیاسی ملی و عربی این خاندان بزرگوار و این جریان که به مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و جاه طلبی‌های آن در کشورمان معتقد است، واقف است.

این بیانیه افزوده است: این جنایت شنیع فراموش نخواهد شد و در وجدان مظلومان و لبنانی‌ها به طور کامل زنده خواهد ماند.

جنبش حزب الله در پایان بر مجازات عاملان شناخته شده این جنایت که از عفو برخوردار نخواهند شد، تأکید می‌کند.

به گزارش ایرنا، در سال ۱۹۷۸ در جریان کشتار «اهدن» نیروهای لبنانی به فرماندهی «سمیر جعجع» با یورش به خانواده «سلیمان فرنجیه» رئیس جمهور پیشین لبنان که رهبری جریان مارونی «المرده» را بر عهده داشت، ده‌ها تن از اعضای خانواده‌اش از جمله «طونی فرنجیه» فرزند او را کشتند.

«سلیمان فرنجیه» رهبر کنونی حزب المرده و فرزند طونی آن روز به طور معجزه آسایی نجات پیدا کرد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها