شیخ قاووق: نزدیکی روابط ریاض و تل‌آویو تهدیدی مستقیم برای لبنان است

شیخ قاووق: نزدیکی روابط ریاض و تل‌آویو تهدیدی مستقیم برای لبنان است
دوشنبه 23 خرداد 1401 - 17:15

عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان تأکید کرد که نزدیکی روابط عربستان سعودی و رژیم موقت صهیونیستی، تهدیدی مستقیم برای لبنان، فلسطین و سوریه است.

العالم -لبنان

شیخ «نبیل قاووق» در مراسم رونمایی از کتاب «طوّاف اللیل»(زندگینامه شهید رانی عدنان بزی) در شهر بنت جبیل که در حضور جمعی از اعضای جنبش حزب‌الله برگزار شد،گفت که آمریکا مصمم است از طریق در تنگنا قرار دادن لبنان از لحاظ اقتصادی و مالی، آن را در برابر خواسته‌های اسرائیل به زانو درآورد.

شیخ قاووق تصریح کرد که مانع اصلی درمان مشکلات لبنان همان گره جلب رضایت آمریکاست و بحران کشور نیز به دلیل تسلیم شدن در برابر خواسته آمریکا، عمیق‌تر شده است.

وی تأکید کرد که تداوم سیاست گدایی کردن و جلب رضایت آمریکا تنها یک نتیجه دارد و آن تسریع در روند فروپاشی کشور است.

شیخ قاووق همچنین تأکید کرد لبنان پس از انتخابات پارلمانی با یک فرصت واقعی برای قدم گذاشتن در مسیر راه‌حل روبروست و نقشه راه نیز با تسریع در روند تشکیل دولت آغاز می‌شود چرا که زمان به گونه‌ای است که دیگر نمی‌توان فرصت‌ها را از دست داد و لبنانی‌ها از مشاجرات و کشمکش‌ها خسته شده و خواهات تسریع روند نجات کشور هستند.

وی گفت که ما بار دیگر تأکید می‌کنیم که خواهان همکاری با تمامی غیور مردان و صاحبان اراده ملی و تشکیل دولت مسئولیت‌پذیری هستیم که تابع موضع خصمانه آمریکا و عربستان نباشد.

وی همچنین تأکید کرد که مقاومت یک ضرورت راهبردی برای بازدارندگی دشمن و حمایت از کشور، کرامت و ثروت آن است و نزدیکی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی نیز تهدیدی مستقیم برای لبنان، فلسطین، سوریه و تمامی ملت‌های شریف است.

فارس

پربیننده ترین خبرها