پروژه "منطقه امن" ترکیه در سوریه چگونه پیش می رود؟

پروژه
سه شنبه 24 خرداد 1401 - 16:40

بنا بر گزارش های خبری و حقوقی، از زمانی که نیروهای ترکیه در سال 2018 کنترل شهر عفرین واقع در حومه شمالی حلب را در دست گرفتند، این مناطق در سایه عملیات های ترور پی در پی علیه نیروها و فرماندهان گروه های مسلح، در ناامنی به سر می برند.

العالم- کشکول

گفتنی است که در این مناطق اقداماتی نظیر منفجر کردن اتومبیل ها، موتورسیکلت ها و بمب های کنار جاده ای نیز صورت می گیرد که به قربانی شدن بسیاری افراد و وارد آمدن خسارات هنگفتی به املاک و خانه ها منجر می شود.

علاوه بر آن، عده ای دست به ربایش افراد در ازای دریافت پول می زنند، ضمن اینکه افراد گروه های مسلح مختلف نیز بر سر قدرت با یکدیگر دچار اختلاف شده و به بهانه های کوچک با یکدیگر درگیر می شوند.

همچنین باید به حادثه تجاوز جنسی به دختربچه 4 ساله اشاره کرد که اهل خاندان حمصیه یکی از خانواده های شهر الباب اشاره کرد. در میانه تنش و بسته شدن راه ها در حمص، افراد مسلح در این شهر در حالت آماده باش قرار گرفتند.

در نهایت باید گفت که مردم از ناامنی، تجاوز و وضعیت اقتصادی و معیشتی که هر روز وخیم تر می شود، به تنگ آمده و تظاهرات های متعددی در شهر های عفرین، جندرس، مارع و الباب در حومه حلب برگزار کردند و خواستار خروج نیروهای ترکیه از کشورشان شدند. این رویداد با آتش زدن پایگاه های شوراهای محلی ترکیه و شرکت های آن ازجمله شرکت برق همراه بود.

درپی این حوادث، دستگاه های امنیتی تعدادی از تظاهرات کنندگان را بازداشت کردند که تا کنون خبری از وضعیت آنها در دست نیست.

شایان ذکر است که همه مناطق حومه های حلب و ادلب به مناطقی پر هرج و مرج بی قانون تبدیل شده اند که دولت ترکیه در این مناطق، نسبت به اقدامات گروه های وابسته به خود کاملا بی توجه است.

پربیننده ترین خبرها